۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82181554
T T
۰ نفر
دانشگاه بين المللي چابهار با 18 دانشگاه خارجي قرارداد همكاري امضا كرده است

چابهار- ايرنا- رئيس دانشگاه بين المللي چابهار در جنوب سيستان وبلوچستان گفت: اين دانشگاه اكنون با داشتن هزار و 84 دانشجو در 14 رشته مختلف از سال تاسيس تاكنون با 18 دانشگاه خارجي قرارداد همكاري امضا كرده است.

علي اصغر تباور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: دانشگاه بين‌المللي چابهار به عنوان دانشگاه غير انتفاعي و غير دولتي در سال 1381 هجري شمسي(2002 ميلادي) با مجوز رسمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار راه اندازي شده است.
وي افزود: اين دانشگاه با هدف «خانه ايراني جايگاه دانش بين المللي» و آموزش و تربيت نيروي انساني متخصص قابل رقابت با كشورهاي پيشرفته دنيا با همكاري دانشگاه‏هاي خارجي و داخلي تاسيس شده است.
وي گفت: دانشگاه بين المللي چابهار پس از تاسيس در سال 1381 از طريق آزمون داخلي با همكاري كالج گلداسميت و كالج LSE دانشگاه لندن در رشته CIS و MIS به ترتيب 45 و 19 نفر دانشجو پذيرش داشته است.
وي ادامه داد: از سال 1387 تاكنون هزار و 182 دانشجو از طريق آزمون سراسري و آزاد در مقطع كارشناسي(509 نفر)، كارشناسي ناپيوسته (461 نفر) و كارشناسي ارشد(212 نفر) در رشته هاي مختلف اين دانشگاه پذيرش شده اند.
رئيس دانشگاه بين المللي چابهار گفت: پذيرش دانشجو در 14 رشته انجام مي شود و اكنون 6 نفر استاد هيات علمي مقيم و 46 نفر مدعو با اين دانشگاه همكاري دارند.
وي بيان كرد: از ابتداي تاسيس دانشگاه بين المللي در چابهار 863 نفر در مقطع كارشناسي، 331 نفر در مقطع كارشناسي ناپيوسته و 175 نفر در مقطع كارشناسي ارشد دانش آموخته شده اند.
وي پذيرش دانشجو از طريق آزمون داخلي و يا خارج از آزمون با توجه به استقرار دانشگاه در منطقه آزاد و اعمال سياست هاي مناسب به منظور شناسايي و جذب دانشجويان مستعد داخل و خارج كشور را خواستار شد و اظهار داشت: پذيرش دانشجو از طريق همكاري با دانشگاههاي داخلي و خارجي بصورت آزاد مي تواند براي توسعه و پيشرفت اين دانشگاه كمك شاياني باشد.
رئيس دانشگاه بين المللي چابهار اجراي مشترك طرحهاي پژوهشي و تبادل استاد و دانشجو با كشورهاي ديگر و تسهيل در جذب اعضاي هيات علمي دانشگاه را با توجه به روند توسعه اي آن مورد تاكيد قرار داد.
تباور كمك به زير ساخت هاي دانشگاه و تكميل هر چه سريعتر ساختمان آموزشي و اداري را نيز خواستار شد.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است.
3043 / 6081