۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶
کد خبر: 82182225
T T
۰ نفر
فضاي لازم براي تدفين اموات تا 100 سال آينده در اروميه تامين شد

اروميه- ايرنا- مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اروميه گفت: فضا و مكان لازم براي تدفين اموات تا 100 سال آينده در شهر اروميه تامين شد.

اميرعباس عابديني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توسعه باغ رضوان اروميه به 90 هكتار، تا 100 سال آينده از نظر تامين قبر براي متوفيان مشكلي نخواهيم داشت.
وي اظهار كرد: مساحت باغ رضوان اروميه به ميزان 54 هكتار است كه با الحاق 37 هكتار ديگر به 90 هكتار رسيد و مشكلي در ارائه خدمات در اين آرامستان نداريم.
وي اضافه كرد: فرآيند توسعه باغ رضوان اروميه در مرحله اصلاح نقشه هاي زمين است و بعد از اصلاح و طي مراحل در ثبت اسناد به باغ رضوان اروميه الحاق مي شود.
مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري اروميه افزود: هر ماه نزديك به 300 نفر در باغ رضوان اروميه دفن مي شود كه با توجه به تعداد افراد فوت شده، توسعه باغ رضوان اروميه نياز به توجه جدي داشت.
وي ادامه داد: با توجه به توسعه باغ رضوان اروميه ايجاد قطعه هنرمندان نيز محقق شد.
عابديني اضافه كرد: توسعه باغ رضوان اروميه، توسعه فضاي سبز آرامستان، ساخت حسينيه و ساماندهي قبور از جمله برنامه هاي سازمان آرامستان هاي شهرداري اروميه است.
وي گفت: فرهنگسراي شهداي گمنام در باغ رضوان اروميه نيز كلنگ زني شده و عمليات ساخت اين فرهنگسرا در دست اجراست.
وي اظهار كرد: اين فرهنگسرا در زميني به مساحت 700 متر مربع احداث مي شود.
به گزارش ايرنا، باغ رضوان اروميه از سال هاي دور محل تدفين اموات در اروميه بوده و توسط يكي از روحانيان اين شهر وقف شده است.
علاوه بر اين مكان، چند آرامستان اقماري نيز در اروميه وجود دارد.
8137/1905