۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82183192
T T
۰ نفر

مرگ یك كوهنورد در علم كوه كلاردشت

۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82183192
مرگ یك كوهنورد در علم كوه كلاردشت

نوشهر - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر كلاردشت گفت كه یك كوهنورد براثر سقوط در منطقه علم كوه جان خود را از دست داد.

جواد دیلم صالحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 نفر از كوهنوردهای همدانی كه برای صعود به منطقه علم كوه سفر كرده بودند ، صبح امروز در حین صعود از دیواره علم كوه منطقه تخت سلیمان در شهرستان كلارشت سقوط كردند كه یك نفر آنان مصدوم شد.
وی ادامه داد : به دنبال این حادثه با درخواست كمك از امداد هوایی، بلافاصله یك فروند بالگرد به منطقه اعزام شد و مصدوم 'مهدی نامدار' و جنازه مرحوم 'نوید عزیزی ' به كلاردشت انتقال یافت.
رئیس جمعیت هلال احمر كلاردشت گفت كه فرد مصدوم برای ادامه درمان به مراكز درمانی منطقه اعزام و پیكر كوهنورد كشته شده هم تحویل پزشكی قانونی شد. منطقه تخت سلیمان و قله علم كوه همه ساله در فصل های مختلف سال میزبان كوهنوردانی از داخل و خارج كشور است.
علم كوه در 20 كیلومتری جنوب غربی شهر كلاردشت در غرب استان مازندران واقع است.
منطقه تخت سلیمان به سبب برخورداری از قابلیت های مناسب كوهنوردی نظیر قله های مرتفع متعدد و یخچال ها و دیواره های سخت گذر و چشم اندازهای بی نظیر ، هر ساله پذیرای هزاران كوهنورد و صخره نورد از سراسر كشور و سایر نقاط جهان است .
شهرت علم كوه برای كوهنوردان بیشتر به خاطر دیواره دامنه شمالی آن است كه فنی ترین و سخت ترین مسیر سنگ نوردی و دیواره نوردی ایران به شمار می رود.
قله تخت سلیمان به ارتفاع چهار هزار و 659 متر در منطقه علم چال و قله علم كوه نیز با ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر كلاردشت واقع است. قله علم كوه پس از دماوند دومین قله بلند ایران است.
/1602/1654
۰ نفر