۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82183657
T T
۰ نفر
رئیس بنیاد مسكن كشور:11 هزار واحد مسكونی برای خانواده های معلولین ساخته شد

آبادان- ایرنا-رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: براساس تفاهم نامه مشترك بین بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بنیاد مسكن و خیرین مسكن ساز 11هزار واحد مسكونی طی دو سال اخیر برای خانواده های معلولین در سراسر كشور ساخته شد.

به گزارش ایرنا علیرضا تابش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این واحدها تعداد هفت هزار واحد در شهرها و مابقی در روستاها با منابع مشترك و بلاعوض احداث شد.
وی ادامه داد:تاكنون نیز 500 واحد مسكونی در استان های خراسان رضویی و شمالی و تهران تحویل و به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا تابش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور كاهش هزینه ها و منابع دولتی در بخش عمران روستایی 500 هزار تن قیر از وزارت نفت برای آسفالت معابر روستایی كمك گرفتیم.
وی افزود: مسكن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به عهده بنیاد مسكن است و تاكنون كار ساخت 348 هزار واحد مسكن در این شهرها آغاز و 298 هزار واحد تحویل مالكان آنها شد.
رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در ادامه به توافقنامه مشترك دو هزار و 500 میلیارد ریالی بین سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره كرد و گفت:طبق این توافقنامه طرح هادی در 100 روستا اجرایی شد.
تابش به اجرای طرح هادی در 50 روستا در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند(آبادان و خرمشهر) اشاره كرد و گفت:این طرح در 35 روستا به بهره برداری رسیده و در 18 روستا با پیشرفت فیزیكی 80 درصد در حال اجرا است.
تابش گفت: كار مشتركی بین بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، منطقه آزاد اروند، تعاون مسكن روستایی، بنیاد بركت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای احداث چهار هزار واحد مسكونی با تسهیلاتی كم بهره و بلاعوض در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا همچنین با حضور رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استان خوزستان عملیات اجرائی مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی ' راه كربلا ' به منظور خدمات رسانی زائران عتبات عالیات و كاروان های راهیان نور آغاز شد.
این مجتمع فرهنگی مذهبی و رفاهی 'راه كربلا ' با مساحت 60 هزار و 881 متر مربع شامل مسجد، رواق اقامتی، واحدهای تجاری، رواق حركتی، محوطه، پاركنیگ داخلی و پاركنیك اصلی است كه برای خدمات رسانی بهتر به زائران عتبات عالیات و كاروان های راهیان نور در شلمچه ساخته می شود.
7100/3015/6064
۰ نفر