۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 82185112
T T
۰ نفر
قدرداني استاندار گيلان از توجه دانشجويان به محيط زيست

رشت - ايرنا - استاندار گيلان از تلاش هاي زيست محيطي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قدرداني كرد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا، مشاور و مديركل حوزه استاندار گيلان گفت: در نامه اي مكتوب به رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد گيلان، مراتب تشكر و قدراني محمدعلي نجفي از اقدام تحسين برانگيز جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي گيلان و كرمانشاه كه داوطلبانه زباله‌هاي منطقه‌‌ گردشگري و زيارتي امام زاده ابراهيم شفت و آزادراه رشت - قزوين را جمع كردند، اعلام شد.
حسن تاجيك افزود: استاندار گيلان همچنين در اين پيام تشكر با اشاره به اينكه فضاي توجه به محيط زيست نسبت به گذشته در گيلان بهبود يافته، از رسانه‌ها براي انعكاس اين فعاليت پسنديده قدرداني كرد.
جمعي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي گيلان و كرمانشاه با شعار بيايم با طبيعت آشتي كنيم، زباله هاي منطقه گردشگري امام زاده ابراهيم شفت و بخشي از آزادراه رشت - قزوين را پاكسازي كردند.
دانشجويان همچنين در اين آزادراه، زنجيره انساني تشكيل دادند و تراكت و بروشور با شعار بياييد با طبيعت آشتي كنيم، را بين مسافران پخش كردند.
اين حركت خودجوش دانشجويي در ادامه برگزاري جشنواره ملي آشتي با طبيعت كه از دو هفته پيش در گيلان آغاز شده، انجام مي شود.
جشنواره ملي دانشجويي آشتي با طبيعت از پنجم مردادماه جاري به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي استان گيلان در رشت آغاز به كار كرد و تا پايان شهريور ادامه دارد.
تقويت ايده همزيستي مسالمت آميز با طبيعت و فرهنگ زيست محيطي در جامعه و تبيين فرهنگ محيط زيست از ديدگاه اسلام، قرآن كريم و اهل بيت (ع) و تبيين فرهنگ آشتي با طبيعت و نفي آلودگي زيست محيطي از منظر قانون اساسي ، امام و رهبري معظم انقلاب و نقش دانشگاهيان در فرهنگ سازي زيست محيطي از اهداف برگزاري اين جشنواره است.
آثار علمي مرتبط با محيط زيست شامل، كتاب، مقاله، نشريه و …، آثار هنري در زمينه محيط زيست شامل عكس، كاريكاتور، نقاشي، پوستر، فيلم و تيزر و ...، آثار ادبي مرتبط با محيط زيست شامل شعر، رمان، داستان كوتاه، نمايشنامه و ...، آثار فناوري ديجيتال و رسانه زمينه هاي محيط زيست شامل وب سايت ، شبكه هاي اجتماعي ، بازي هاي رايانه اي، اپلكيشن و … و فعاليت هاي اجتماعي زيست محيطي در چارچوب سازمان هاي مردم نهاد (سمن ها) و كانون هاي دانشجويي فعال محيط زيست از محورهاي اين جشنواره است.
7294/2007