۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۴
کد خبر: 82185909
T T
۰ نفر
بنیادشهید در فضای مجازی در معرض حمله و هجمه است

تهران _ ایرنا - رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر بنیادشهید مورد حملات و هجمه از سوی فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در جمع مدیران استانی، معاونان بنیادشهید افزود: اكنون حاشیه هایی برای بنیادشهید در فضاهای مجازی به وجود آمده است كه به عنوان نمونه موضوع تحقیق و تفحص از بنیادشهید، مساله تخریب قبور شهدا و اجرای قانون جامع ایثارگران در فضاهای مجازی مطرح شده و حاشیه هایی برای این نهاد ایجاد كرده اند.
وی با بیان اینكه از این مسایل درباره بنیادشهید در فضاهای مجازی زیاد مطرح می شود، تصریح كرد: در خصوص مساله تحقیق و تفحص ما منتظر نظر مجلس شورای اسلامی هستیم تا اگر بنا باشد گزارشی را به قوه قضاییه ارسال كند و یا هر برنامه ای داشته باشد آماده نظر آنها هستیم.
وی خاطرنشان كرد: هرچند تحقیق و تفحص مربوط به زمان ما نبوده اما اگر حق و حقوقی از بنیاد رفته باید برگردانده شود.
شهیدی ادامه داد: حاشیه ها بنیاد شهید را هم گرفته اما باید با قوت و قدرت وظیفه خدمات رسانی خودمان به ایثارگران و خانواده های شهدا را انجام دهیم.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از مسائلی كه براساس حاشیه سازی این نهاد را فرا گرفته این است كه می گویند همه مسائل و اقدامات از جمله آزمون استخدامی برای جامعه ایثارگران است، اما ما باید این افكار را از جامعه دور كنیم كه حاشیه هایی كه می سازند اصلا اینطور نیست.
وی اظهار داشت: مسائل سیاسی و جناحی برخی مواقع حاشیه هایی برای بنیاد شهید ایجاد می كند ولی ما نباید از این حاشیه ها بترسیم و سستی و سردی در جامعه ایثارگری به وجود آید، ما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كوشش كنیم.
معاون رئیس جمهوری افزود: ما تلاش مان این است كه جامعه ایثارگری را به بنیاد شهید نزدیك كنیم و سعی شود اعتماد بین این جامعه و بنیاد بیشر شود چون ما خدماتمان بی منت و جهت دفاع از حریم ایثارگران است.
وی اضافه كرد: یكی از اقدامات ما برای خدمات رسانی ب خانواده ایثارگران و شهدا پرداخت معوقات آنان از سال 76 تا 90 بود تا براساس آن فاصله میان جامعه ایثارگری و بنیاد شهید كمتر شود.

** بنیاد شهید وارد مسائل سیاسی نمی شود
شهیدی در ادامه با بیان اینكه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نزدیك است، افزود: شما مسئولان بنیاد شهید باید بكوشید كه در این انتخابات بی طرف باشید چرا كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند كه این نهاد نباید سیاسی باشد.
وی تصریح كرد: باید سعی كنیم یك انتخابات خوب و بیطرفانه در كشور داشته باشیم.

**برگزاری كنگره بین المللی شهدای منا
رئیس بنیاد شهید همچنین از برگزاری نخسین كنگره بین المللی شهدای منا با همكاری سازمان حج و زیارت در شهریورماه و ماه ذی الحجه خبر داد و گفت: این كنگره قرار است با حضور رئیس جمهوری برگزار شود.
وی ادامه داد: برای حج امسال زائران ایرانی نتوانستند به مناسك حج بروند و از این موضوع محروم شدند و متاسفانه پارسال 461 نفر از زائران ما به شهادت رسیدند به همین منظور در مدتی كه زائران در مناسك حج هستند، برنامه های مختلفی برای زنده نگهداشتن یاد آنان انجام می شود تا بتوانیم جواب دندان شكنی به یاوه گویی های دولت سعودی بدهیم.
شهیدی همچنین از دیدار خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در تهران خبر داد و گفت: قرار است تعدادی ز خانواده های شهدای منا از لبنان، اندونزی،‌مالزی و دیگ كشورهای اسلامی در این همایش بین المللی شركت كنند.

** تكریم خانواده های مدافع حرم
شهیدی همچنین به تكریم خانواده های شهدای مدافع حرم نیز اشاره كرد و گفت: امروز شهدای مدافع حرم در جبهه كفر و دشمنان اسلامی در سوریه و عراق می جنگند و ما وظیفه داریم خانواده های آنان را تكریم كنیم.
وی با اشاره به اینكه به محض اعلام خبر شهادت آنها، خانواده های این شهدا تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار می گیرند، افزود: همانطوری كه رهبری فرمودند، اگر این شهدا مقابل داعش ایستادگی نمی كردند، می بایست در كشور ایران به جنگ با آنها بروند.

** فرهنگ ایثار و شهادت عامل تداوم انقلاب
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز كشور با چالش های منطقه ای و بین المللی رو به رو است مانند موضوع برجام كه برای ما دارای حساسیت خاصی است و در داخل كشور نیز كنش ها واكنش هایی در میان جناح ها به وجود می آید و تحلیل هایی نیز در این زمینه در فضاهای مجازی صورت می گیرد.
وی ادامه داد:‌امروز شاهد هستیم كه بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب، با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری، همه مسائل را پشت سر گذاشته ایم و توانستیم مراحل حساس و خاصی را بگذرانیم.
شهیدی اظهار داشت: بنیاد شهید وظیفه خدمات رسانی به ایثارگران را دارد و همه ملت نیز مدیون جامعه ایثارگری است و ما هر موفقیتی حتی در برجام نیز بخاطر زحمات ایثارگران است.
وی با بیان اینكه ما در خدمات ایثارگران هستیم، افزود: باید سعی كنیم بعد فرهنگی كه عامل پیروزی و تداوم انقلاب تا به امروز بوده است را تقویت كنیم چرا كه عامل تداوم انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت است.
شهیدی گفت: رهبر معظم انقلاب تاكید جدی دارند كه مساله فرهنگی جامعه همان فرهنگ ایثار و شهادت است.
اجتمام ** 7268 ** 1418
۰ نفر