۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82186405
T T
۰ نفر

عاملان آتش سوزی جنگل های داراب،مجازات شدند

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82186405
عاملان آتش سوزی جنگل های داراب،مجازات شدند

شیراز- ایرنا- مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام كرد:دستگاه قضایی، حكم مجازات برای دو تن از عاملان آتش‌ سوزی در اراضی جنگلی شهرستان داراب را كه سبب بروز آتش در 18.5(هجده و نیم) هكتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان شده بودند، صادر كرد.

مطلب دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره كل ازقول مهرزاد بوستانی افزوده است:این محكومان هریك به پنج سال حبس تعزیری و در مجموع پرداخت سه میلیارد و 685 میلیون ریال جریمه نقدی محكوم شدند.
وی ادامه داد: این محكومان عاملان اصلی آتش زدن عمدی مراتع جنگلی با هدف تصرف در اراضی ملی بخش 12 فارس روستای لایزنگان شهرستان داراب هستند كه طی حكم صادره از شعبه 101 دادگاه كیفری 2 داراب و نیز بر اساس ماده 125 قانون مجازات اسلامی و مواد 519،515،2 آیین دادرسی مدنی و ماده 1 قانون مسئولیت خسارت وارده به مراتع را دارند.
بوستانی ادامه داد: در مراحل اولیه وپس از گزارش های ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با حكم قضایی دو نفرمظنون شناسایی و دستگیر شدند كه پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد كه این افراد به طور عمدی در این كار دست داشته اند كه پرونده آنها پس از طی مراحل قانونی بررسی و در نهایت متهمین مجرم شناخته شدند.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تشكر از دستگاه قضایی كه در صدور این حكم با قاطعیت تمام عمل كرد بیان داشت:درهر موقعیتی و به هرنحوی كه اراضی ملی تخریب شود براساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع این عمل جرم است و مجرم باید به سزای عملش برسد ضمن آنكه متهمان به پرداخت جزای نقدی و تحمل حبس نیز محكوم خواهند شد.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین گفت: مظنونان آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان فیروزآباد كه هفته گذشته منجر به وقوع حریق گسترده در اراضی جنگلی منطقه خرقه و كوه برز، شناسایی شدند.
بوستانی بیان كرد: پنج نفر به عنوان مظنون این آتش سوزی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند كه در صورت اثبات به اشد مجازات محكوم خواهند شد.
1876