۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82187332
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان: الگو گيري از رفتار و كردار ائمه(ع) اصل شناخت است

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: الگو گيري از رفتار، كردار و سخنان ائمه اطهار(ع) اصل شناخت و عمل به آن موجب سعادت است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي شامگاه شنبه در مراسم ولادت با سعادت امام هشتم شيعيان جهان در امامزاده سيدابراهيم(ع) شهر زنجان افزود: امامان معصوم جانشين پيامبران الهي هستند وظيفه ما انسان ها در مرحله اول شناخت اين بزرگان و تبعيت از دستور آنان است.
وي، ارادت قلبي به پيامبران و ائمه اطهار(ع) را بزرگترين نعمت خداوند متعال بر بندگان بيان كرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خداوند ايمان را براي بندگان، محبوب و شيرين قرار داده و آنهايي كه فطرت پاكي دارند و ايمان در كام آنها شيرين است، نعمت نيز در نظر آنان عزيز محسوب مي شود.
حجت الاسلام خاتمي، علاقه به امامان و پيامبران را نشات گرفته از اين مساله عنوان كرد و يادآورشد: علاقه به ائمه اطهار(ع) هديه اي از طرف خداوند متعال براي بشر است كه ايمان را براي آنان محبوب كرده و مومن را عزيز كرده است.
وي ادامه داد: پيامبران افراد نماز خوان، پاك و امين را مي بينند و خوشحال مي شود و اين عنايتي از عنايت هاي خاص خداوند متعال است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فرزند پيامبر بودن امتياز است اما مهمترين امتياز آن است كه امامان راه پيامبران الهي را رفته اند و اين راه را به ما نيز نشان داده اند و براي ما امام هستند.
حجت الاسلام خاتمي تاكيد كرد: امام، الگوي كامل و نمونه عيني و عملي مكتب اسلام است.
به گزارش ايرنا، وي شناخت امام را يكي از بركات هاي مجالس امامان بيان كرد كه بايد آنان را بشناسيم، يعني اصل شناخت در خصوص اخلاق، رفتار، كردار و سخنان اين بندگان مخلص خدا را بدانيم و به عنوان الگوي رفتاري خود انتخاب كنيم.
در پايان اين برنامه دختران و پسراني كه اسم آنها معصومه و رضا بود از طرف اوقاف و امور خيريه شهرستان زنجان هداياي دريافت كردند.
7325/6085