۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82187596
T T
۰ نفر
تلاش تروريست ها براي قطع كردن جاده خناصر ناكام ماند

دمشق - ايرنا - ارتش سوريه تلاش تروريست ها براي قطع كردن جاده حلب – خناصر – حماه را ناكام گذاشت.

به گزارش ايرنا، درحالي كه بمباران مواضع تروريست ها در جبهه جنوبي و غربي حلب بشدت ادامه دارد، گروه هاي تروريستي تلاش كردند ميدان نبرد را به مناطق مرزي استان هاي حلب و حماه بكشانند.
اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه تروريست ها به اهداف مورد نظر خود در محاصره محله هاي غربي شهر حلب دست نيافتند و تلاش كردند اين شهر را از منطقه اي بسيار دورتر و با بستن مسير ارتباطي و تداركاتي آن، محاصره كنند.
دو گروه تروريستي 'جيش النصر' و 'حركت بيان' كه در حومه ادلب و حماه فعاليت مي كنند روز شنبه به پاسگاه الغزلان كه در پنج كيلومتري جاده خناصر قرار دارد يورش بردند و به شدت با نيروهاي ارتش سوريه درگير شدند ولي تلاش آن ها براي تسلط بر اين پاسگاه و جاده خناصر ناكام ماند.
نبرد شديدي كه در اين منطقه در جريان بود نتوانست از حجم رفت و آمد از جاده خناصر بكاهد بويژه اينكه با آغاز اين حمله سيل كمك ها و تداركات به سوي اين مسير سرازير شد و ارتش سوريه نيز به شهروندان سوري اجازه داده است كه از مسير كاستيلو به جاي مسير راموسه كه توسط تروريست ها قطع شده وارد حلب شوند.
در تمام طول درگيري چند ساعته در اطراف پاسگاه الغزلان، كاميون ها حامل مواد غذايي و خوار وبار و تانكرهاي حامل سوخت از مسير خناصر به سوي حلب درحركت بود و اين مسير شاهد هيچ گونه كندي در رفت و آمد نبود.
البته گروه هاي تروريستي ابتدا شايعاتي را مبني بر قطع كردن مسير حلب – خناصر و اشغال پاسگاه الغزلان منتشر كردند، ولي با ناكام ماندن در اين عمليات، اعلام كردند كه ارتش سوريه توانسته است اين پاسگاه را آزاد كند.
در جبهه جنوب غربي حلب نيز ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت همچنان مواضع تروريست ها را در راموسه بشدت زيرآتش توپخانه اي خود دارند و جنگنده - بمب افكن هاي سوري و روسي نيز براي ناكام ماندن تروريست ها به منظور استفاده از اين مسير براي رفت و آمد به محله هاي شرقي حلب، آن را بمباران مي كنند.
حملات هوايي جنگنده - بمب افكن هاي نيروي هوايي روسيه و سوريه فقط به جنوب غرب حلب محدود نشد بلكه مواضع تروريست ها در شهرك هاي حيان، حريتان و كفرحمره در محور شمالي حلب نيز بشدت بمباران شد.
جنگنده - بمب افكن هاي روسيه از چند روز پيش درحال بمباران روستاهاي حومه شرقي حلب به عنوان مهمترين مسير تداركاتي و پشتيباني تروريست هاي موجود در حلب است.
حملات جنگنده - بمب افكن هاي نيروي هوايي روسيه در استان ادلب، بيشتر در اطراف شهر ادلب و شهر سراقب متمركز است.
حمله جنگنده - بمب افكن هاي روسيه به محورهاي شرقي شهر ادلب براي فلج كردن توان تروريست ها و جلوگيري از بازيابي توان خود به منظور انجام حمله هاي جديد به شهر حلب با شدت ادامه دارد.
خاورم/6116/1275