۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1880
کد خبر: 83590176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده بین المللی حلب به حسکه در شمال سوریه بازگشایی شد

تهران - ایرنا - جاده بین المللی حلب به حسکه در شمال سوریه بعد از تسلط کامل ارتش این کشور بر آن و استقرار واحدهای نظامی در طول مسیر برای رفت و آمد انواع خودروهای باری و مسافری بازگشایی شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود که بازگشایی این مسیر به دنبال اشراف ارتش سوریه بر این مسیر و تثبیت موقعیت خود در نقاط مختلف آن در راستای ماموریت های محوله و برای مقابله با تحرکات دشمنان و حمایت از اهالی مناطق اطراف آن صورت گرفت.

حلب پایتخت اقتصادی سوریه است و بسیاری از صنایع این کشور در اطراف آن و در شهرک های صنعتی مانند "شیخ نجار" مستقر هستند.

موقعیت حلب در اقتصاد سوریه موجب شده تا جاده های مختلف بین المللی بین آن و شهرهای دیگر سوریه احداث شود که از مهم ترین آنها جاده دمشق به حلب است که پیش از این به دنبال اشراف ارتش سوریه بر مناطق شمال غربی استان حما و جنوب شرقی استان ادلب و برقراری امنیت برای رفت و آمد خودروها، به صورت کامل بازگشایی شده بود.

سوریه از اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیری اقدامات تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی، عربی، همسایگان و رژیم صهیونیستی است که در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از مناطق این کشور در اختیار دولت مرکزی است و ۱۰ درصد باقیمانده در استان ادلب و نزدیک مناطق مرزی با ترکیه تحت اشغال تروریست ها است.

سوریه بارها بر ضرورت ادامه عملیات خود برای بازپس گیری تمام مناطق اشغالی و خروج نیروهای خارجی متجاوز از مناطق شمالی و شرق خود تاکید کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha