۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82192728
T T
۰ نفر
رئيس فدراسيون بسكتبال: براي جبران عقب ماندگي بسكتبال فارس همه بايد كمك كنند

شيراز- ايرنا- رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: براي جبران عقب ماندگي بسكتبال فارس همه بايد تلاش كنند و در عين حال بايد قدردان كساني باشيم كه در اين راه مي كوشند.

به گزارش ايرنا محمود مشحون، چهارشنبه درحاشيه برگزاري مجمع انتخاب رئيس هيات بسكتبال فارس در شيراز بيان كرد: در ارتباط با عقب ماندگي بسكتبال فارس نبايد كسي يا شخص خاصي را مقصر دانست چرا كه در يك مجموعه اگر اتفافي رخ دهد همه سهيم هستند از اين رو پيشنهاد مي شود تمام دلسوزان اين رشته تلاش كنند تا بازيكنان خوب و شايسته اي كه در فارس وجود دارد هر چه زودتر شكوفا شوند.
مشحون اضافه كرد: با شناختي كه از رئيس جديد هيات بسكتبال فارس دارم بي شك ازتمام صاحب نظران و پيشكسوتان استفاده خواهد كرد و به وضعيت بسكتبال اين استان سر و سامان خواهد داد.
وي افزود: بايد بر روي تيم هاي پايه سرمايه گذاري كنيم و در اين زمينه فدراسيون هم برنامه هاي خوبي براي رده هاي مختلف سني در اين رشته ورزشي دارد .

** بسكتبال فارس از بن بست خارج شود
مديركل ورزش و جوانان فارس هم در اين نشست گفت :بايد بسكتبال فارس را از بن بست خارج كنيم و اين امر با كمك همه علاقه مندان ميسر خواهد شد .
حيدرعلي كامياب كلانتري افزود: بدون برنامه نمي توان به موفقيت هاي پايدار دست يافت از اين رو بسكتبال فارس اگر مي خواهد دوباره جان بگيرد بايد برنامه داشته باشد.
وي بيان كرد: نبايد به صورت احساسي كار را دنبال كنيم بلكه مي توان با تشكيل اتاق فكر بسياري از مشكلات را مطرح و براي رفع آن تلاش كرد.
مديركل ورزش و جوانان فارس افزود: بسكتبال فارس، در هر دو رده بانوان و آقايان در گذشته پيشينه خوبي دركشور داشته و كاپيتان تيم ملي هم از اين استان بوده است به همين سبب ضروري است تحولي بزرگ در اين رشته به ويژه در شهرستان ها به وجود آيد .
كامياب كلانتري افزود: وظيفه داريم تا آنجا كه قانون اجازه داده به هيات ها كمك كنيم و هيات بسكتبال فارس هم از اين قائده جدا نيست .

** فارس شايسته برخورداري از دو تيم در ليگ برتر بسكتبال است
معاون توسعه ورزش فارس هم در اين نشست اظهاركرد: اميدواريم هر چه زودتر به وضعيت نابسامان بسكتبال فارس پايان داده شود .
سيد اسلام موسوي افزود: در زماني نه چندان دور، بانوان و آقايان فارس در تمام رده هاي سني در اين رشته حرف اول را در كشور را مي زدند و بايد هر چه زودتر به فكر برون رفت از وضعيت كنوني باشيم و اين امر با همكاري همه دلسوزان ميسر خواهد بود.
وي اضافه كرد: با توجه به استعداد هاي خوبي كه در اين رشته در فارس وجود دارد، اين استان شايستگي اين را دارد كه يك يا حتي دو تيم در ليگ برتر داشته باشد از اين رو اميدواريم هيات جديد از اين ظرفيت استفاده كند و حق بسكتبال فارس را بگيرد.

** بسكتبال فارس نيازمند آموزش مداوم است
رئيس جديد هيات بسكتبال فارس هم گفت: اين استان شايستگي اين را دارد كه يك تيم در رده آقايان در ليگ برتر داشته باشد.
فريدون رييسي افزود: در گذشته نه چندان دور بازيكنان زيادي از اين استان در تيم هاي مختلف ليگ برتر كشور بازي مي كردند اما هم اينك اين مساله كمرنگ شده و بايد بكوشيم بازيكنان بيشتري را شناسايي و آنها را با آموزش هاي روز آشنا كنيم.
وي ادامه داد : آموزش به صورت مداوم و ايجاد اتاق فكر در اولويت قرار دارد و به كمك هم مي توانيم به موفقيت برسيم .
در مجمع انتخاب رئيس هيات بسكتبال فارس، فريدون رئيسي از 17 راي اخذ شده با 12 راي براي مدت چهار سال به عنوان رئيس اين هيات برگزيده شد.
7368 /6118