۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵
کد خبر: 82193274
T T
۰ نفر
26 طرح در هفته دولت در شهرستان بجستان به بهره برداري مي رسد

گناباد- ايرنا- فرماندار بجستان گفت: 26 طرح عمراني با هزينه 75 ميليارد و 500 ميليون ريال طي هفته دولت در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

حسين جمشيدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مهمترين اين طرحها را افتتاح سنگ شكن شهرداري، گلزار شهداي روستاي فخرآباد، آسفالت روستاهاي مرنديز، جزين و رضائيه، كارخانه خوارك دام بهاران يونسي، ساختمان شبكه بهداشت و درمان شهيد قنبرآقائي و مدارس بنت الهدي صدر و مسرور يونسي برشمرد.
وي افزود: همچنين در هفته دولت و با هدف خدمات رساني بهتر به مسافران و زائران بارگاه منور رضوي ساخت پايگاه امداد و نجات جاده اي بجستان آغاز مي شود.
وي اظهار كرد: 89 طرح نيمه تمام از دولت قبل در شهرستان بجستان باقي مانده كه سعي ما بر آن است پروژه هاي داراي بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي را تكميل و به بهره برداري برسانيم.
جمشيدي با اشاره به پيگيريهاي سه سال گذشته براي احداث ساختمان دانشگاه پيام نور و استخر شناي بجستان گفت: ساختمان دانشگاه پيام نور كه در سال 1389 آغاز شده بود با هزينه 12 ميليارد و 500 ميليون ريال در سال گذشته افتتاح و به بهره برداري رسيد و تنها استخر اين شهرستان هم تا پايان سالجاري آماده بهره برداري مي شود.
وي افزود: 86 درصد روستاهاي اين شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و طرح مطالعاتي گاز رساني روستاهاي باقي مانده نيز انجام شده كه طبق برنامه گاز رساني به چند روستاي بزرگ شهرستان در آينده نزديك آغاز مي شود.
وي اظهار كرد: اجراي طرح بين المللي ترسيب كربن يكي از مهمترين برنامه هايي بود كه در چند سال اخير با هزينه 15 ميليارد ريال در اين شهرستان انجام شد و بيش از 218 هزار هكتار از اراضي ملي بجستان زيرپوشش اين طرح قرار گرفت.
فرماندار بجستان گفت: اين طرح سهم عمده اي در مشاركت روستاييان براي آباداني و جلوگيري از گسترش بيابان داشته به گونه اي كه با تشكيل صندوقهاي قرض الحسنه، جمع آوري كمك هاي روستاييان و پرداخت وام كم بهره، رضايت روستاييان جلب شده است.
وي افزود: شهرستان بجستان در اجراي طرح ترسيب كربن در بين 18 استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وي گفت: احداث كارخانه خوارك طيور مرنديز از ديگر طرحهاي مهمي بود كه با بيش از 200 عضو و هزينه 21 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل تسهيلات صندوق كارآفريني و اميد در ماه مبارك رمضان امسال به بهره برداري رسيد.
شهرستان بجستان در 278 كيلومتري مشهد قرار دارد.
7518/2095/ 6053