۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82193460
T T
۰ نفر

كودكان بد غذا از والدین الگو می گیرند

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82193460
كودكان بد غذا از والدین الگو می گیرند

تهران– ایرنا- یك مطالعه نشان می دهد كودكان در زمینه دوست داشتن و یا بی تمایلی برای خوردن انواع مواد غذایی، اجتماعی هستند و عمدتا از والدین خود تقلید می كنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، بدغذایی كودكان، والدین را مایوس می كند، اما نتیجه یك تحقیق تازه نشان می دهد والدین باعث آن هستند.
روانشناسان دانشگاه سانتا باربارا دریافتند كودكان با نگاه كردن به غذا خوردن والدین الگوبرداری می كنند و بر اساس تقلید از آنها، به غذاهای مختلف واكنش نشان می دهند.
این مطالعه نشان می دهد كه برای نمونه، برای لذت بردن كودك از كلم بروكلی، والدین باید از همان بدو امر، به تهیه، طبخ و مصرف آن مبادرت كنند.
دكتر زو لیبرمن نویسنده اصلی این تحقیق غذا خوردن را یك فعالیت اجتماعی دانست و افزود: رفتار غذایی شما نه تنها با غذایی كه می خورید، بلكه با فردی نیز كه هم غذا می شوید، ارتباط دارد؛ افرادی كه شما با آنها غذا می خورید، می توانند در انتخاب غذای شما تاثیر بگذارند.
وقتی كودكان به غذا خوردن كسی توجه می كنند در حقیقت از واكنش فرد نسبت به غذا خوردن الگو برداری می كنند و آن رفتار را به كار می گیرند.
این مطالعه نشان می دهد كه كودكان حتی می توانند بین رفتارهای غذایی افرادی كه به زبان های مختلف صحبت می كنند، تمایز قائل شوند.
برای مثال، زمانی كه كودكان اكراه یك انگلیسی زبان را برای خوردن كلم مشاهده می كنند، انتظار دارند سایر افراد انگلیسی زبان هم همین رفتار را داشته باشند، اما چنین رفتاری را از یك اسپانیایی زبان توقع ندارند.
یافته های این مطالعه نشان می دهد كه باید اهمیت تعامل اجتماعی در تغذیه كودكان را به جای صرفا تاكید بر ارزش غذایی مواد برجسته كرد.
علمی **1311**2017
۰ نفر