۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82196854
T T
۰ نفر
كسب 249 رتبه برتر توسط دانش آموزان كردستاني در كنكور سراسري

سنندج- ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش كردستان از كسب 249 رتبه برتر و ممتاز توسط دانش آموزان استان در كنكور سراسري سال 95 خبر داد.

رشيد قرباني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در كنكور سراسري سال جاري، عبدالرحمان اشكوه از شهرستان مريوان در رشته علوم انساني حائز رتبه يك منطقه و 14 كشوري شد و 33 رتبه زير 100 نيز توسط دانش آموزان استان در رشته هاي مختلف كسب شده است.
وي با بيان اينكه در مجموع دانش آموزان استان كردستان 592 رتبه زير سه هزار كسب كرده اند گفت: از اين تعداد رتبه كسب شده 249 رتبه زير هزار و 434 رتبه زير دو هزار است.
مدير كل آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: در كنكور سراسري سال جاري 20 هزار و 378 داوطلب از استان در گروه هاي آزمايشي پنجگانه شركت كرده بودند.
**كسب رتبه دوم كشوري كردستان در المپياد نانوي دانش آموزي
وي در ادامه افزود: در هفتمين المپياد فناوري نانو، دانش آموزان شايسته استان دو مدال برنز كسب كردند و استان كردستان در مجموع عنوان دومي المپياد نانو را از آن خود كرد.
قرباني اظهار كرد: در هفتمين المپياد نانو، ديار محمدي از شهرستان مريوان و راميار رحيمي از ناحيه دو سنندج دو مدال برنز اين رقابت علمي را كسب كردند و كردستان در مجموع اقدامات و تعداد دانش آموزان شركت كننده بعد از مازندران رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داد.
وي افزود: همچنين بر اساس اعلام دبيرخانه كشوري المپياد، پژوهش سراهاي دانش آموزي قروه و ناحيه دو سنندج به ترتيب رتبه دوم و پنجم كشور در ميان بيش از 170 نهاد ترويجي را در زمينه المپياد نانو كسب كردند.
به گفته وي آيين تجليل از برترين هاي هفتمين المپياد نانوي دانش آموزي 30 مرداد در تهران برگزار شد و در اين آيين يك مدال طلا، پنج نقره و 9 برنز توزيع شد كه سهم كردستان دو مدال برنز و كسب عنوان دوم المپياد نانو بود.
7348/6108