۲ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۵۷
کد خبر: 82198962
T T
۰ نفر
گلزار شهدای خراسان شمالی گلباران شد

بجنورد- ایرنا- گلزار شهدا در نخستین روز از هفته دولت در استان خراسان شمالی با حضور دولتمردان و اقشار مختلف مردم با برگزاری آیین های ویژه گلباران شد.

به گزارش ایرنا، در آیین معنوی گلباران مزار شهدای بجنورد، مركز خراسان شمالی كه استاندار به همراه معاونان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و كاركنان ادارات استان حضور داشتند، با آرمان های شهدا تجدید میثاق شد.
محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در این آیین با تجلیل از مقام شامخ شهدا بویژه شهیدان رجایی و باهنر بر ادامه راه این دو شهید در ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم تاكید كرد.
استاندار خراسان ‌شمالی پس از گلباران مزار شهدا، امروز سه شنبه برای بازدید از پروژه‌ها، انجام افتتاحیه‌ها، كلنگ‌زنی‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و مردم و ... به شهرستان مانه و سملقان در غرب استان سفر كرد.
صالحی همچنین در هفته دولت برای انجام افتتاحیه‌ها، بازدید و پیگیری پروژه‌های عمرانی، دیدار و گفت وگو با مردم، كلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها به شهرستان‌های خراسان‌شمالی سفر می‌كند.
به گزارش ایرنا 602 طرح با اعتبار حدود 5 هزار 120 میلیارد ریال همزمان با گرامی داشت هفته دولت در این استان واقع در شمالشرق كشور به بهره برداری می رسد.
از این تعداد 45 طرح از محل اعتبارت سفر رهبری،5 طرح از محل سفر ریاست جمهوری، 67 طرح از محل اعتبارت ملی، 227 طرح از محل اعتبارت استانی و بقیه طرح ها هم از اعتبارات سایر منابع آماده بهره برداری شده است.
استان خراسان شمالی در شمالشرق كشور با جمعیت 925 هزار نفر است.د این استان، سه هزارو 500 شهید، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز و 72 نفر روحانی شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی كرده است.
3007/ 6042