۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82199861
T T
۰ نفر
6 طرح عمراني و كشاورزي در گناباد به بهره برداري رسيد

گناباد- ايرنا- 6 طرح عمراني و كشاورزي در نخستين روز هفته دولت طي مراسمي در شهرستان گناباد به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، رئيس جهاد كشاورزي گناباد در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: براي اجراي اين طرحها كه شامل احيا و مرمت قنوات و احداث كانال انتقال آب است در مجموع سه هزار ميليارد ريال هزينه شده است.
عليرضا حسين زاده افزود: احيا و مرمت قنات‌ هاي روستاهاي كلات، علي ‌آباد، چاه ‌نمك و رهن و احداث كانال بتني در روستاهاي جعفرآباد و چاه‌ ميغاني از جمله اين طرحهاست.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي هم در اين مراسم گفت: اين شهرستان با وجود خشكسالي هاي سالهاي گذشته و كمبود منابع آب از ظرفيت خاصي در بخش كشاورزي برخوردار است و رتبه چهارم اين استان در توليد محصولات كشاورزي را به خود اختصاص داده است.
محمد رضا اوزاني افزود: از هر متر مكعب آب مصرفي 700 گرم محصول در گناباد برداشت مي شود كه بايد با افزايش توجه به طرحهاي نوين آبياري از توان اين شهرستان براي توسعه كشاورزي در منطقه بهره گرفت.
وي مجموع درآمد سالانه بخش كشاورزي خراسان رضوي را 16 هزار و 510 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: گناباد با 3310 ميليارد ريال رتبه سيزدهم استان را داراست و به ازاي هر مترمكعب آب مصرفي در اين شهرستان، 700 گرم محصول برداشت مي ‌شود.
شهرستان گناباد در مجموع حدود 20 هزار هكتار كشتزار آبي، 1700 هكتار ديمزار و 500 هزار راس دام با 14 هزار بهره بردار اين بخش ها دارد و سالانه 87 هزار تن محصولات زراعي، باغي و دامي در اين شهرستان توليد مي شود.
اين شهرستان 85 هزار نفري در 287 كيلومتري مشهد واقع است.
2095/7545/ 6053