۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85016719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین گلخانه تمام هوشمند جنوب خراسان رضوی در گناباد به بهره‌برداری رسید/فیلم

گناباد-ایرنا- نخستین گلخانه تمام هوشمند تولیدات گیاهی در جنوب استان خراسان رضوی همزمان با دهه فجر روز چهارشنبه در شهرستان گناباد به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی گناباد در آیین بهره برداری از این گلخانه تمام هوشمند، آن را از طرحهای مهم در بخش کشاورزی این شهرستان دانست که با مشارکت بخش خصوصی محقق شده است.

رمضانعلی قاسمی گفت: برای بهره برداری از این طرح هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط بخش خصوصی و بقیه توسط تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شد.

مدیر نخستین گلخانه هوشمند و تمام اتوماتیک کشاورزی گناباد در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث و راه اندازی این طرح که به طور کامل توسط یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان اجرا شده، فناوری های روز دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

مهدی جواهرفر اضافه کرد: این گلخانه به وسعت یک هزار متر مربع و با سیستم به صورت کامل هوشمند و قابل رویت و تنظیم به وسیله تلفن همراه فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: همه مراحل شامل دما و رطوبت، میوه های نگهداری شده در آن به صورت کامل هوشمند و با کنترل از راه دور توسط تلفن همراه و با اتصال به اینترنت کنترل و قابل تنظیم است و حتی می شود به طور کامل از طریق اینترنت و از راه دور آن را مشاهده و کنترل کرد.

وی اضافه کرد: در این گلخانه هوشمند با طرفیت تولید ۲۵ تن در هر دوره تولید، میوه ها و صیفی جات مختلف مانند خیار، فلفل دلمه ای و غیره نگهداری می شود و برای جلوگیری از هدر رفت آبها، آب موجود در سقف گلخانه بعد از جمع آوری در استخر نگهداری و در مراحل بعد استفاده می گردد.

همچنین در نخستین روز از دهه فجر سه طرح انتقال آب بخش کشاورزی در مجموع با اعتبار هفت میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال در شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از زمین چمن مدرسه علم و صنعت گناباد با اعتبار سه میلیارد ریال دیگر طرحهای مورد بهره برداری در نخستین روز دهه فجر در این شهرستان بود.

همزمان با نخستین روز دهه فجر چهار طرح مران شهری با اعتبار ۷۹ میلیارد ریال شامل احداث میدان شهید اصلانی، بهسازی و تکمیل بلوار پرستار ، جدول گذاری معابر فرعی شهرک شهید همت و تحویل یک دستگاه لودر در شهر سده از توابع بخش سلامی شهرستان خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

شهرستانهای گناباد و خواف به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب و جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha