۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82203756
T T
۰ نفر
ساختمان جدید دانشكده داروسازی مشهد با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- ساختمان جدید دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی مشهد روز جمعه همزمان با چهارمین روز هفته دولت و روز داروسازی طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در این مراسم گفت: ساختمان دانشكده داروسازی در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع در پردیس این دانشگاه و با هزینه 294 میلیارد ریال احداث شده است.
محمد حسین بحرینی افزود: دانشكده داروسازی مشهد كه ساخت آن تیر ماه پارسال آغاز شد دارای 13 كلاس درس، 40 آزمایشگاه، چهار سایت كامپیوتر و همچنین ساختمان های مستقل برای گروههای آموزشی و امور اداری است.
وی اظهار كرد: این ساختمان بر اساس استانداردهای ساخت و ساز و با صرفه جویی 12 درصدی ساخته شده است.
وی گفت: ساختمان قدیم دانشكده داروسازی مشهد با قدمت و فرسودگی بسیار، متناسب با تعداد دانشجویان ورودی نبوده و از استانداردهای لازم برای تدریس این رشته نیز برخوردار نیست.
معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: هم اكنون عملیات ساخت فضای مناسب برای یك هزار و 600 تخت بیمارستانی در مشهد و دیگر شهرستان های زیرپوشش این دانشگاه درحال اجراست.
وی اظهار كرد: بیمارستان 540 تختخوابی امام رضا (ع) مشهد یكی از پروژه هایی است كه در ماههای پایانی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان در فضایی به مساحت 52 هزار متر مربع از سال 1389 آغاز شده است.
بحرینی ادامه داد: بیمارستان اكبر ویژه اطفال در مشهد، بیمارستان امام خمینی (ره) درگز، بیمارستان باخرز، بیمارستان فریمان، بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد از پروژه های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشكی مشهد هستند.
وی خاطر نشان كرد: عملیات احداث بیمارستان شهید هاشمی نژاد كه از سالها پیش شروع شده است به دلایل كمبود اعتبار و مشكلات مربوطه پیشرفت فیزیكی اندك دارد و بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد نیز
به همین دلیل به صورت نیمه تمام رها شده است.
وی با اشاره به عملیات احداث مركز گسترش مراقبت های اولیه بهداشتی مشهد برای آموزش كادر بهداشتی و درمانی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از فروردین ماه امسال آغاز شده و اكنون از پیشرفت فیزیكی 60 درصدی برخوردار است.
پنجم شهریور ماه روز بزرگداشت محمد بن زكریای رازی و روز داروسازی نام گرفته است.
3027 / 6053