۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82205016
T T
۰ نفر
افتتاح دو طرح عمراني و كشاورزي در گرمي مغان با حضور استاندار اردبيل

اردبيل - ايرنا - به مناسبت هفته دولت در سفر استاندار اردبيل به گرمي مغان، دو طرح مقاوم سازي مدرسه و آبياري تحت فشار در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي فرمانداري گرمي مغان، مجيد خدابخش در آئين افتتاح مدرسه شبانه روزي انديشه در شهر گرمي تامين فضا، زمينه آموزش و تربيت لازم براي آينده سازان جامعه را ضروري دانست.
وي گفت: آموزش و پرورش بستر تربيت نسل هاي آگاه و فرهيخته است و آباداني كشور به پرورش دانش آموزاني خلاق، متعهد و صاحب ايده بستگي دارد.
وي در آئين افتتاح طرح آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي روستاي نقاره بخش انگوت گرمي مغان نيز بر توسعه اين قبيل طرح ها با هدف مديريت مصرف آب و ترويج كشت گونه هاي كم مصرف تاكيد كرد.
خدابخش افزود: با تامين اعتبار لازم براي تكميل سدعمارت در گرمي مغان از صندوق توسعه ملي، عمليات اجرايي آن طرح مرزي بدون وقفه پيگيري مي شود و با بهره برداري از آن، تحول بزرگي در كشاورزي و اقتصاد اين شهرستان روي خواهد داد.
ميرعلي رحيمي زاد فرماندار گرمي مغان نيز در آئين بهره برداري از اين طرح ها گفت: براي مقاوم سازي مدرسه شبانه روزي انديشه در شهر گرمي هفت ميليارد ريال و براي اجراي آبياري تحت فشار مزرعه غله در سطح 46 هكتار در روستاي نقاره بخش انگوت اين شهرستان پنج هزار و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
استاندار اردبيل همچنين با حضور در همايش دولت و ملت، اقتصادمقاومتي، اقدام و عمل در مجتمع فرهنگي هنري حافظ شهر گرمي حركت به سوي ايجاد و توسعه صنايع تبديلي و تكميلي و گريز از خام فروشي محصولات كشاورزي را خواستار شد.
خدابخش گفت: از آنجائيكه توسعه صنايع يادشده مي تواند بستر اشتغال لازم را فراهم كند نبايد به خام فروشي توليدات بومي قانع باشيم.
وي با گراميداشت يادوخاطره امام راحل (ره)، شهداي دفاع مقدس و دولت، مسووليت در حكومت ديني را فرصتي براي خدمتگزاري توصيف كرد.
وي در بدو ورود به گرمي مغان با حضور در روستاي گيلارلوي بخش مركزي اين شهرستان به مقام آسماني شهداي اين خطه اداي احترام و با حضور در منزل شهيد اسدي در شهرك ولي عصر (عج) گرمي از پدر آن شهيد دلجويي كرد.
گرمي مغان با 110 كيلومتر فاصله در شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7124/ 1257