۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82205371
T T
۰ نفر
آلبوم برگزيدگان دوره هاي پيشين جشنواره موسيقي جوان منتشر مي شود

تهران - ايرنا - مديرعامل انجمن موسيقي ايران، از انتشار آلبوم برگزيدگان دوره‌هاي قبل بخش موسيقي دستگاهي جشنواره موسيقي جوان در آيين اختتاميه اين دوره خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از دهمين جشنواره ملّي موسيقي جوان، بهرام جمالي درباره انتشار آلبوم برگزيدگان دوره هاي پيشين جشنواره گفت: مهمترين نكته اي كه در دوره تازه مديريت انجمن موسيقي ايران به آن توجه شده، بحث نگهداري و حمايت و هدايت برگزيده‌هاي جشنواره‌‌ي ملّي موسيقي جوان است.
وي افزود: هدف اين جشنواره كشف استعدادهاي موسيقي كشور است اما متاسفأنه تا كنون برنامهايي كه اين جوان‌ها را به شكل آموزشي، اجرايي و حرفه اي هدايت كند، وجود نداشته، از اين رو، در حال برنامه‌ريزي براي اين حمايت از برگزيدگان هستيم، بطوريكه برنامه‌اي را با سه سطح اجرايي، آموزش مستمر، اجراي صحنه‌اي و توليد آلبوم، در دستور كار خود قرار داده‌ايم كه براي حمايت از استعدادهاي جوان موسيقي كشور آن را براي نخستين‌ بار اجرا خواهيم كرد.
جمالي گفت: در اين دوره از جشنواره براي نخستين بار آلبومي در حوزه‌ موسيقي دستگاهي از برگزيدگان چند دوره قبل در حال ضبط داريم كه در اختتاميه‌ جشنواره‌‌ دهم موسيقي ملّي جوان از آن رونمايي خواهيم كرد.
مديرعامل انجمن موسيقي ايران ادامه داد: در حوزه‌ موسيقي كلاسيك و نواحي هم برنامه‌هايي داريم كه به تدريج آن را اعلام خواهيم كرد.
وي درباره ميزان مشاركت جوانان در دهمين جشنواره‌ ملّي موسيقي جوان گفت: ميزان مشاركت جوانان در اين دوره تغيير بسياري نسبت به سال‌هاي گذشته داشته كه اين، خود نقطه قوتي است و به ما نشان مي‌دهد كه ميزان مشاركت جوانان در اين جشنواره بيش تر و جدي‌تر شده، كه البته بيشترين مشاركت هم مربوط به بخش موسيقي نواحي است.
دهمين جشنواره ملّي موسيقي جوان از 7 تا 24 شهريور ماه به دبيري هومان اسعدي و با حضور و همكاري استادان موسيقي كشور به همت انجمن موسيقي ايران، با همكاري دفتر موسيقي و بنياد رودكي، در سه بخش موسيقي دستگاهي ايران، موسيقي كلاسيك و موسيقي نواحي ايران و در قالب سه گروه سني الف (15 تا 18 سال)، ب (19 تا 23 سال) و ج (24 تا 29 سال) در تالار رودكي برگزار مي‌شود.
فراهنگ ** 3067 ** 1071