۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82206465
T T
۰ نفر
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از كتابخانه مركزی رشت دیدن كرد

رشت - ایرنا - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح یكشنبه از طرح در دست ساخت كتابخانه مركزی رشت دیدن كرد.

به گزارش ایرنا، مدیركل كتابخانه های عمومی استان گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار كرد: طرح كتابخانه مركزی رشت به عنوان بزرگترین كتابخانه شمال ایران، شاخص ترین طرح عمرانی استان گیلان در بخش كتابخانه هاست.
امیر محمدپور ادامه داد: مطالعات ساخت كتابخانه مركزی رشت با زیربنای هفت هزار و 650 مترمربع در سال 1380 و عملیات اجرایی آن در سال 1383 آغاز شد، این كتابخانه ظرفیت نگهداری یك میلیون جلد كتاب و امكان مطالعه همزمان برای چند هزار نفر را دارد.
وی با بیان اینكه تاكنون 50 میلیارد ریال برای ساخت این كتابخانه هزینه شده، گفت: برای تكمیل این طرح 150 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
محمدپور با یادآوری اینكه تكمیل طرح كتابخانه مركزی رشت جزء مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان است، پیشرفت فیزیكی این طرح را 57 درصد عنوان كرد.
گیلان از لحاظ سرانه مطالعه، مقام سوم كشور را دارد اما از لحاظ سرانه فضای كتابخانه ای، در جایگاه سی ام است.
اكنون یكصد كتابخانه در استان وجود دارد و حدود 50 هزار نفر عضو این كتابخانه ها هستند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه) وارد استان گیلان شد.
طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان دیروز با حضور جنتی به بهره برداری رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه شورای اداری گیلان حضور یافت و پس از آن، با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار كرد.
حضور و سخنرانی در جمع اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و رسانه استان گیلان كه عصر دیروز در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت برگزار شد، از دیگر برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان بود.
علی جنتی امروز پس از بازدید از طرح كتابخانه مركزی رشت، در مراسم گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر سخنرانی می كند.
3019/2007