۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82210798
T T
۰ نفر
برترین های پارك فناوری پردیس معرفی شدند/تشریح عملكرد پارك در سال 94

تهران- ایرنا- چهاردهمین اجلاس سالیانه و نهمین جشنواره برترین های پارك فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز -سه شنبه- در محل این پارك برگزار شد و 13 شركت دانش بنیان و سازمان همكار برتر در این رویداد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، آیین تقدیر از برترین های پارك فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رییس پارك فناوری پردیس، محمود فتوحی رییس دانشگاه شریف و معاونین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد و در طی آن، تندیس و لوح تقدیر همگرای برتر صنعت و دانشگاه به مهندس جعفری از شركت نارین ایده پاسارگاد، تندیس و لوح تقدیر صادر كننده برتر به مهندس هاشمی از شركت سازگار ارتباط، تندیس و لوح تقدیر جهانگرای برتر به مهندس شریفی از شركت مدیریت پروژه های صنعتی ابدال ( مپصا) و تندیس و لوح تقدیر ارزش آفرین برتر به مهندس منصوری از شركت آسان پرداخت پرشین اعطا شد.
همچنین تندیس و لوح تقدیر فناور برتر به صورت مشترك به دكتر خدادادی و دكتر مرتضوی از شركت حسگرسازان آسیا تقدیم شد.
در این آیین جایزه نوآور برتر به دكتر توحیدیان از شركت فناوری فراطیف پویا و جایزه كارآفرین برتر به مهندس حبیبا از شركت پژوهش گستر مهدی و جایزه فن آفرین برتر به دكتر خدادادی از شركت حسگرسازان آسیا اعطا شد.
همچنین شركت سازگان ارتباط به عنوان برترین شركت دانش بنیان پارك فناوری پردیس شناخته شد و مهندس هاشمی از این شركت لوح تقدیر و تندیس دریافت كرد.
در این آیین از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به عنوان همیار برتر شركت های عضو پارك فناوری پردیس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان سازمان برتر همكار پارك و شركت های عضو و نیز از صندوق توسعه فناوری های نوین در حوزه هم افزای برتر با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.
برترین‌های یكساله گذشته پارك فناوری پردیس در حوزه‌های: صادرات، برترین شركت پارك، طرف‌های خارجی، همكاری‌ با دانشگاه‌ها، توسعه اقتصادی، هم‌افزایی داخلی، تولید و توسعه اقتصادی، برترین متخصص، ارتقاء و توسعه سازمانی و برترین شركت مركز رشد فناوری نخبگان فعالیت داشته اند.

**تشریح عملكرد سال 94 پارك فناوری پردیس
رییس پارك فناوری پردیس روز سه شنبه در مراسم چهاردهمین اجلاس سالیانه و نهمین جشنواره برترین‌های این پارك گفت: در حال حاضر خانواده پارك از 223شركت تشكیل شده است، تعداد 27 مركز رشد، 28 مركز شتاب‌دهی نوآوری و 20 مركز توسعه كسب و كار فناوری، 96 شركت به صورت تملیكی و 52 شركت به صورت استیجاری در پارك فعالیت دارند.
سیدمهدی صفاری نیا بیان كرد: در سال 94 شركت‌های عضو پارك فناوری پردیس توانستند 9.8 میلیون دلار صادرات رسمی داشته باشند، همچنین شركت های مستقر 1220 میلیارد ریال در بخش تحقیق و توسعه هزینه كرده و همچنین 1160 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در توسعه فضای پژوهشی و فناوری انجام دادند.
صفاری‌نیا با بیان این كه پارك 338 عنوان همكاری با دانشگاه‌های كشور داشته است، گفت: جذب 181 نفر از فارغ‌التحصیلان و به كارگیری 45 نفر از اساتید دانشگاه، انجام 20 پایان‌نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلات تكمیلی انتشار 44 مقاله داخلی و خارجی ، 11مورد اشتراك‌گذاری امكانات آزمایشگاهی و كارگاهی، جذب 29 نفر كارآموز، تجاری‌سازی 8 طرح دانشگاهی از جمله اقدامات هم افزایی اعضا با دانشگاه های كشور در سال 94 است.
صفاری‌نیا با بیان این كه پارك فناوری پردیس 198 نشان و گواهینامه در راستای توسعه كمی و كیفی دریافت كرده است، گفت: دریافت مجوز پرئانه، تاییدیه دانش بنیانی، گواهی رضایتمندی مشتری، تاییدیه استاندارد ملی و بین المللی، ارتقا رتبه و جایزه و تقدیرنامه در جشنواره های ملی و بین المللی عنوان های این 198 مورد است.
وی گفت: در جذب و تبادل دانش فنی و همكاری با سازمان های خارجی نیز تعریف 9 عنوان تحقیق و تولید مشترك خارجی و صادرات فناوری به ارزش 11.5 میلیون دلار با 8 كشور توسط 6 شركت عضو پارك در سال گذشته انجام شد.
رئیس پارك فناوری پردیس افزود: تاكنون 107 عنوان نوآوری توسط اعضا پارك بومی‌سازی شده كه از این تعداد 36 عنوان مربوط بومی سازی دانش فنی، 56 محصول یا خدمت جدید و ثبت 15 پتنت داخلی و خارجی بوده است.
وی با تاكید بر این كه بیشترین تسهیلات صندوق نوآوری و شكوفایی به شركت‌های عضو پارك فناوری پردیس اختصاص یافته است، گفت: همچنین تكمیل و توسعه فضاهای پژوهشی و فناوری در پارك از اولویت‌های ما به شمار می‌رود كه تاكنون 10 پروژه ساختمانی با زیربنای 47 هزار مترمربع به اندازه 71 درصد و 21 پروژه زیرساختی در 38 هكتار به اندازه 82 درصد پیشرفت داشته است.
صفاری ‌برگزاری اولین دوره جایزه مصطفی(ص) به دبیرخانه پارك در سال 94، برگزاری نمایشگاه اینوتكس 2015، برگزاری 58 رویداد كارآفرینی و افزایش تعداد شتاب‌دهنده‌های نوآوری را ازدیگر اقدامات پارك در سال گذشته بیان كرد.
وی بیان كرد: 60 نسخه توانمندسازی برای طرح‌های متقاضی توسط مركز توسعه كسب و كار فناروی پارك تدوین شده است، همچنین 6 برنامه تبادل كه شامل چهار نشست تبادل فناوری و دو فستیوال اختراعات می‌شود نیز تاكنون توسط پارك اجرایی شده است.
وی گفت: 85 عنوان ارزیابی اختراع برای عرضه در بازار دارایی‌های فكری، 280 میلیارد ریال ارزش لیزینگ محصولات دانش‌بنیان توسط مركز فن بازار ملی ایران و راه‌اندازی 14 فن‌بازار در استان‌های كشور از مهم‌ترین رویدادهای سال 94 در پارك فناوری پردیس بوده است.
چهاردهمین اجلاس سالیانه و نهمین جشنواره برترین های پارك فناوری پردیس با هدف تقویت هم افزایی و همگرایی شركت های دانش بنیان، ارائه گزارش عملكرد یكساله پارك، آگاهی از آخرین اقدامات و دستاوردهای شركت های عضو و رونمایی از دستاوردهای برجسته فناورانه در محل پارك فناوری پردیس برگزار شد.
علمی (3)** 9340**2017
۰ نفر