۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82214449
T T
۰ نفر

بازجوئی از هانیبال قذافی به تعویق افتاد

۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82214449
بازجوئی از هانیبال قذافی به تعویق افتاد

بیروت – ایرنا – بازجوئی از «هانیبال قذافی» كه در زندانی در لبنان بازداشت است به دلیل تغییر وكیل مدافع او به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا، هانیبال قذافی فرزند حاكم پیشین لیبی قرار بود امروز جمعه به اتهام دست داشتن در جنایت ربودن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی بازجوئی شود.
« زاهر حماده» بازجوی پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی درخواست مهلت هانیبال قذافی به علت تغییر وكیل مدافعش را پذیرفت و قرار شد بازجوئی او شانزدهم ماه سپتامبر جاری صورت گیرد.
« شادی حسین»وكیل خانواده امام موسی صدر پیشتراعلام كرده بود كه از طرف این خانواده شكایت از هانیبال قذافی را به اتهام دست داشتن در جنایت ربودن امام موسی صدر و همراهانش به دادستانی لبنان تسلیم كرده است.
به گفته شادی حسین، قاضی «سمیر حمود» دادستان كل لبنان هم این شكایت را به بازجوی ویژه پرونده امام موسی صدر و همراهانش ارجاع داد.
براین اساس قرار بود هانیبال قذافی امروز بازجوئی شود.
امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و جنبش امل به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی كه به دعوت معمر قذافی رییس جمهوری وقت این كشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شدند و تاكنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
« اكرم عازوری» جایگزین « بشری الخلیل» وكیل قبلی هانیبال قذافی شده كه با اعتراض خانواده امام موسی صدر به رفتار وادعاهای كذبش عزل شده است.
خانم «زلفا الحسن» قاضی لبنانی دو روز قبل براساس اعتراض «سید صدرالدین موسی الصدر» علیه بشری الخلیل حكمی صادر و تاكید كرد كه الخلیل از این پس حق ندارد هرگز درباره پرونده امام موسی صدر و همراهانش تحت هرعنوان و شكلی و از هر طریقی مانند رسانه ها، پایگاه های اجتماعی سخن بگوید.
بشری الخلیل براساس این حكم هر بار كه درخصوص پرونده امام موسی صدر و همراهانش سخن بگوید، به 50 میلیون لیره لبنانی محكوم خواهد شد.
هر 1500 لیره لبنانی معادل یك دلار آمریكا است.
بشری الخلیل بعداز این حكم از وكالت هانیبال قذافی عزل شد.
صدرالدین موسی الصدر از طرف خانواده امام موسی صدر بیانیه ای صادر و تاكید كرده بود كه ادعاهای بشری الخلیل وكیل سابق هانیبال قذافی به طور كلی بی اساس است و دستگاه قضائی و سندیكای وكیلان در بیروت باید جلوی اهانت های خطرناك او در خصوص قضیه امام موسی صدر و همراهانش را بگیرند.
خاورم ** 1324