۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۱۲
کد خبر: 82214743
T T
۰ نفر
70 درصد جمعيت كردستان زير پوشش بيمه سلامت قرار دارند

سنندج- ايرنا- مديركل بيمه سلامت استان كردستان گفت: 70 درصد جمعيت يك و نيم ميليون نفري استان زير پوشش بيمه سلامت قرار دارد.

دكتر انور اسماعيلي روزشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بيمه سلامت استان در سال گذشته دو هزار و 800 ميليارد ريال بابت هزينه خدمات بستري و سرپايي پرداخت كرده است كه اين ميزان نسبت به سال هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است.
وي با اشاره به اينكه اين ميزان پرداختي جمعيت حدود يك ميليون و 110 هزار نفر را زير پوشش داده است يادآورشد: اين مهم بيانگر ارتقا و بهبود كيفي و كمي خدمات سازمان به بيمه شدگان است.
وي با اشاره به اينكه كردستان از حيث تعداد مراكز ارايه كننده خدمات با كمبود مواجه است افزود: بيمه سلامت استان در راستاي خدمات مطلوب به بيمه شدگان با 98 درصد از مراكز درماني در سطح استان اعم از بيمارستان ها، مراكز پاراكلينك و پزشكان قرار داد منعقد كرده است.
او تعداد مراكز طرف قرارداد در سطح كشور را هزار و 150 مركز ذكر كرد و گفت: اين شاخص در كردستان 528 مركز طرف قرار داد است.
وي با اشاره به اجراي طرح پوشش بيمه همگاني سلامت در كردستان همزمان با سراسر كشور گفت: در اين راستا تاكنون بيش از 360 هزار نفر در سطح استان از مزاياي بيمه همگاني سلامت بهره مند شده اند.
اسماعيلي با اشاره به اينكه بيماران خاص در دوران دولت قبلي با مشكلات متعددي مواجه بودند گفت: با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد و توجه اين دولت به حوزه درمان بخشي از مشكلات اين بيماران كاهش يافته است.
وي اظهار كرد: در سال گذشته 13 ميليارد ريال براي بيماران خاص هزينه شده است و در سال جاري نيز 15 ميليارد ريال جهت درمان بيمان خاص افزايش مي يابد.
اسماعيلي با اشاره به اينكه مقوله سلامت يكي از اركان مهم توسعه جوامع محسوب مي شود، دستيابي به توسعه و رفاه اجتماعي نيازمند توجه ويژه به بيمه سلامت و نيروي انساني دانست.
وي يادآورشد: در همين راستا بيمه سلامت موظف است به منظور حمايت از بيمه شدگان منابع مالي بيمه شدگان را تامين كند تا بيمه شده با كمترين هزينه بتواند از خدمات درماني بهره مند شوند.
اسماعيلي اظهاركرد: بيمه سلامت استان كردستان در زمينه خصوصي سازي و واگذاري فعاليت هاي خود به بخش خصوصي عمليات بيمه گري اعم از ثبت نام، صدور، تمديد و تعويض دفاتر بيمه را به 29 دفتر پيشخوان در سطح استان واگذار كرده است.
به گفته وي بيمه شدگان بدون مراجعه به ادارات بيمه سلامت و فقط با مراجعه به نزديك ترين دفتر پيشخوان طرف قرار داد به محل سكونت خود مي توانند از اين خدمات بهره مند شوند.
وي يادآورشد: اين اداره كل در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و دسترسي آسان و جلوگيري از سردرگمي بيمه شدگان در شهرستان هاي سروآباد و دهگلان، اداره بيمه سلامت تاسيس كرده است.
هم اكنون اداره بيمه سلامت در 10 شهرستان استان داير است.
7352/1904