۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82214978
T T
۰ نفر

چهار ايستگاه پايش آلودگي صوتي در سطح شهر مشهد نصب شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82214978
چهار ايستگاه پايش آلودگي صوتي در سطح شهر مشهد نصب شد

مشهد- ايرنا- مدير محيط زيست و توسعه پايدار شهري شهرداري مشهد گفت: تاكنون چهار ايستگاه پايش آلودگي صوتي در سطح اين كلانشهر نصب شده و عمليات نصب ايستگاه پنجم نيز تا پايان هفته جاري به اتمام مي رسد.

محمد پذيرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا هزينه خريد اين ايستگاهها را هفت ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام و بيان كرد: پس از مطالعات مكانيابي، چهار ايستگاه در محدوده تقاطع بلوار چمن به سمت مصلي، تقاطع شهيد مفتح به سمت طبرسي و دو ايستگاه نيز در ميدان شريعتي نصب شده و آخرين ايستگاه نيز در ميدان 15 خرداد مشهد در حال نصب است.
وي افزود: در اين مرحله براي پايش آلودگي صوتي محدوده مركزي شهر در نظر گرفته شده تا با پايش اطلاعات به دست آمده از اين ايستگاهها بتوان راهكارهايي براي كاهش آلودگي صوتي ارائه كرد.
مدير محيط زيست و توسعه پايدار شهري شهرداري مشهد ادامه داد: ثبت و برداشت اطلاعات در اين ايستگاهها از مهر ماه آتي ممكن مي شود و با استفاده از اين اطلاعات نقشه آلودگي صوتي مشهد تهيه خواهد شد.
وي گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت حد مجاز سر و صدا در مناطق مسكوني 55 دسي ‌بل است ولي اين ميزان در مناطق مسكوني مشهد در روز حدود 70 دسي بل مي باشد.
پذيرا افزود: آلودگي صوتي علاوه بر تاثيرات رواني، بيماريهاي قلبي عروقي نظير فشار خون را سبب مي شود.
وي ادامه داد: طبق استاندار حد مجاز سر و صدا در محيطهاي درماني حدود 30 دسي بل است ولي اين ميزان در محيطهاي درماني مشهد به 65 دسي بل مي رسد.
مدير محيط زيست و توسعه پايدار شهري شهرداري مشهد گفت: با استفاده از اطلاعات دريافتي از ايستگاهها پايش آلودگي صوتي راهكارهايي براي كاهش ميزان آلودگي در نقاط مختلف ارائه خواهد شد.
كلانشهر مشهد با سه و نيم ميليون نفر جمعيت سالانه پذيراي 27 ميليون زائر داخلي و خارجي است.
7505/1858