۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82217040
T T
۰ نفر

آغاز اعتصاب كاركنان نهادهای دولتی در عراق

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82217040
آغاز اعتصاب كاركنان نهادهای دولتی در عراق

تهران -ایرنا- كاركنان نهادهای دولتی غیرنظامی عراق از امروز (یكشنبه ) در اعتراض به فساد و در پاسخ به فراخوان مقتدی صدر رهبر جریان صدر این كشور برای اعتصاب، دست از كار كشیدند.

به نوشته پایگاه شفق نیوز عراق، براساس گزارش منابع عراقی كاركنان بخش های دولتی با در دست داشتن پارچه نوشته های ضد فساد در مقابل ادارات خود چادرهایی برپا كرده و دست از كار كشیدند.
این كاركنان خواهان مبارزه جدی با فساد دولتی و انجام اصلاحات شدند.
مقتدی صدر در حالی خواهان اعتصاب سراسری كارمندان دولت، اعتصاب غذا و جمع آوری طومار میلیونی علیه فساد در دولت این كشور شده كه عراقی ها بیش از 2 سال است درگیر جنگ با گروهك تروریستی داعش هستند.
صدر در بیانیه ای كاركنان نهادهای غیرنظامی را به اعتصاب از كار در روزهای یكشنبه و دوشنبه در اعتراض به فساد مالی و اداری و مردم عراق را نیز به اعتصاب غذا از روز جمعه آینده تا صبح روز یكشنبه فراخوانده است.
رهبر جریان صدر در اطلاعیه خود خواهان اعتصاب غذای شهروندان عراقی از روز جمعه نهم ماه سپتامبر جاری (19 شهریور) بعد از پایان نماز جمعه تا صبح روز یكشنیه مصادف با یازدهم سپتامبر جاری (21 شهریور) در داخل مساجد، حسینیه ها، كلیساها، مراكز عبادی و نظایر آن و نیز موسسات فرهنگی و اجتماعی شده است.
مقتدی صدر در 30 ژوئن (13 تیر) گذشته از طرفداران خود خواست كه به مدت یك ماه در عراق تظاهرات نكنند.
دولت عراق از تابستان سال گذشته در پی طرح حیدر العبادی نخست وزیر این كشور برای انجام اصلاحات در كابینه این كشور با چالش های زیادی روبه رو شده است.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق خواهان تشكیل دولت تكنوكرات است و در پی آن طرفداران خود را به اعتصاب در منطقه سبز امنیتی عراق فرا خوانده؛ این اعتصاب های هفتگی در یك ماه گذشته به خواست رهبر این جریان قطع شده بود تا به گفته وی این تظاهرات تنها مخصوص طرفداران صدر نباشد.
دخالت های رژیم آل سعود در عراق و حمایت های همه جانبه عربستان از گروه تروریستی داعش در عراق و حضور طرفداران رژیم بعث صدام در دستگاه های اداری، شرایط ویژه ای در این كشور ایجاد كرده كه در این میان هم مسئولان عراقی و هم مردم این كشور باید هوشیاری خود را حفظ كنند تا ناخواسته در مسیر دشمن گام بر ندارند.
خاورم**9366**1144
۰ نفر