۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82217406
T T
۰ نفر

مددجویان كمیته امداد بیمه مكمل شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۲
کد خبر: 82217406
مددجویان كمیته امداد بیمه مكمل شدند

تهران- ایرنا- مدیركل بهداشت، درمان واموربیمه كمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به خدمات بیمه مكمل كمیته امداد گفت: تمامی مددجویان، تحت پوشش بیمه مكمل شدند.

به گزارش روزیكشنبه ایرنا جامعه هدف بیمه شدگان كمیته امداد ویژگی های خاصی همچون فقر ازكارافتاده بودن، ابتلا به انواع بیماریها، كهولت سن و سرپرستی زن را دارند.
یك میلیون و 423 هزار سالمند تحت حمایت این نهاد هستند بطوری كه حدود 650 هزارنفر آنان از خدمات بیمه درمانی این نهاد استفاده می كنندكه بیش از 480 هزارنفر از آنان بیمار هستند.
كمیته امداد بعد از تصویب قانون بیمه همگانی به عنوان یكی ازسازمان های اصلی چهارگانه بیمه كشور انتخاب شده و پوشش بیمه پایه درمان و مكمل و حمایت همه جانبه از اقشار آسیب پذیر و قشرضعیف جامعه را در دستور كار قرار داده است.
دكترجعفر رحیمی گفت: جامعه هدف بیمه شدگان كمیته امداد به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی قادربه پرداخت فرانشیز هزینه های درمانی نیستند چرا كه به هنگام بیماری تنها دارایی شان كه سلامت است از دست می دهند.
وی افزود : كمیته امداد به منظوركاهش هزینه های درمان و افزایش عدالت در سلامت، مددجویان را تحت پوشش بیمه مكمل با سرانه كمتر از 20 درصد سرانه جاری كشور قرار داده است.
این مسئول كمیته امداد افزود: این نهاد سال گذشته 560 میلیارد ریال برای بیش از 16 سرفصل بیمه مكمل ویژه برای 382 هزار متقاضی واجد شرایط، هزینه بیمه مكمل پرداخت كرده است.
رحیمی با بیان اینكه این نهاد در بسته بیمه مكمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می كند افزود: هزینه نگهداری از بیماران نیازمند نگهداری شامل بیماران صعب العلاج ، بیماران با ضایعات مختلف عصبی – حركتی و سالمندان زمین گیر و هزینه لوازم پزشكی مصرفی و تجهیزات توانبخشی در بهبود شرایط زندگی این افراد تامین و پرداخت می شود.
وی افزود: سال گذشته 15 هزار بیمار زمین گیر با اعتبار 94 میلیارد ریال از این خدمات استفاده كرده اند.
رحیمی، تعداد بیمه شدگان شهری (بالای بیست هزار نفر) را یك میلیون و 400 هزار نفر عنوان كرد و گفت: سه میلیون و 800 هزارمددجوی كمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه مكمل هستند.
وی خدمات درمانی غیربیمه ای را شامل خدمات تشخیصی و درمانی ضروری خارج از تعهد بسته بیمه پایه همچون دارو، تجهیزات و لوازم توانبخشی، دندانپزشكی ، پیوند اعضای حیاتی، لیزیك چشم و هزینه های جانبی درمان (نگهداری بیماران نیازمند) و مابه التفاوت و فرانشیز خدمات مورد تعهد و همچنین خدمات جانبی درمان عنوان كرد.
رحیمی گفت: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی همچون پروتزدندان مصنوعی، عینك وسمعك، رایگان بودن فرانشیز خدمات سنگ شكن ، پرتو درمانی و شیمی درمانی و داروهای مصرفی و خدمات تشخیصی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج ، جبران هزینه خرید كلیه و پوشش بیمه ای تجهیزات و لوازم مصرفی از دیگر موارد بسته خدمتی بیمه پایه مددجویان است اما سرانه بیمه پایه سال گذشته برای مددجویان تحت حمایت 19هزار و 500 تومان بوده است.
مدیركل بهداشت، درمان و اموربیمه كمیته امداد افزود: ساماندهی اعزام بیماران به مراكز استانهای برخوردار با تسهیلاتی همچون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ( هواپیما، قطار و اتوبوس) ، ایجاد مراكز اقامتی برای بیماران و همراهان در پنج استان، مراكز ایزوله برای بیماران پیوندی و سرویس رفت و آمد بیماران به مراكز درمانی و همراستا بودن نظام ارائه خدمت امداد با سیاست های اقتصاد مقاومتی از ویژگی های بیمه كمیته امداد است.
وی با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع مبتنی بر پزشك خانواده گفت: این طرح از سال 76 از سوی این نهاد شروع به كار كرده و خدمات بیمه ای متناسب با نیاز به پایین ترین دهك های جامعه را ارائه می دهد. این مسئول كمیته ا مداد امام خمینی (ره) یادآور شد: طرح پزشك خانواده طی این مدت توانست با بهینه سازی منابع و هدایت صحیح بیمه شدگان از ارائه خدمات غیرضروری جلوگیری كند.
رحیمی با بیان اینكه پزشك خانواده از جمله طرح های موفق این نهاد است كه موجب ایجاد دسترسی مناسب و عادلانه به خدمات سلامت و كاهش هزینه های درمان شده است، اظهاركرد: بسته خدمتی بیمه پایه این نهاد گسترده تر از سایر بسته های خدمتی پایه موجود در كشوراست كه شامل پرداخت حدود دو برابری ویزیت پزشك خانواده برای تقویت جایگاه و نقش پزشك خانواده و دریافت حداقل فرانشیز و پرداخت 100 درصد تعرفه دولتی متخصص و فوق تخصص به پزشكان طرف قرارداد است.
كمیته امداد با یكهزار و 330 پزشك خانواده ، دو هزار و 620 متخصص و فوق تخصص ، دو هزار و 144 داروخانه ، 595 بیمارستان ، 322 درمانگاه و سه هزار و 195پاراكلنیك طرف قرارداد است.
اجتمام**3377**1724
۰ نفر