۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82217911
T T
۰ نفر

نخستین گردهمایی زنجیره هدیه كتاب در اردبیل

۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82217911
نخستین گردهمایی زنجیره هدیه كتاب در اردبیل

اردبیل - ایرنا - اجرای طرح حلقه زنجیره ای هدیه كتاب در اردبیل روز دوشنبه در آیینی در هتل نگین اردبیل شروع به كار كرد.

به گزارش ایرنا ، این طرح كه توسط انجمن فرهنگی «تایماز» اجرا می شود با هدف افزایش رونق فرهنگی اردبیل ، كمك به اقتصاد كتابفروشی ها به عنوان شاهرگ های فعالیت های فرهنگی و ترویج عادت خرید نسخه های اصلی كتاب ها ، در روزگار پایمال شدن حقوق مولف با دانلودهای غیرقانونی و افزایش سرانه مطالعه اجرا می شود.
ائلیار عاصمی زاده ، مسوول اجرای این طرح گفت: در این زنجیره هر عضو یك جلد كتاب به عضو و داوطلب بعدی هدیه می دهد و به این ترتیب هر نفر یك جلد كتاب هدیه می گیرد و یك جلد كتاب هدیه می دهد تا این زنجیره ادامه پیدا كند.
وی افزود: نفر آخر زنجیره امروز نیز یك جلد كتاب به كسی خارج از این جمع هدیه خواهد داد و زنجیره كتاب در جمع ها و محافل دیگر نیز ادامه می یابد.
به گفته وی ، مجریان این طرح امیدوارند چرخه خرید و تبادل كتاب در قالب این زنجیره به بهبود وضعیت مطالعه و افزایش سرانه آن و در نهایت به رونق كتاب فروشی های شهر بیانجامد.
پیش از این مدیركل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل بر لزوم اقدام سازمان های مردم نهاد در زمینه ترویج فرهنگ كتابخوانی در اردبیل تاكید كرده بود.
مدیركل كتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز پیش تر از بحران مطالعه كتاب در استان اردبیل خبر داده و بر اجرای طرح هایی در جهت حل این مساله تاكید كرده بود.
حمایت اقتصادی از كتابفروشی های شهر و تقویت آنها می تواند گامی عملی و موثر برای ارتقای میزان مطالعه شهروندان باشد.
در نخستین گردهمایی زنجیره كتاب كه امروز در هتل نگین اردبیل برگزار شد اعضای این زنجیره بیش از50 جلد كتاب به یكدیگر هدیه دادند.
6016/1395