به گزارش ایرنا، جهانگیر شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وجود افراد بدون صلاحیت در حوزه ساخت و ساز عمر مفید و كیفیت ساختمان ها را در كشور به شدت كاهش داده ، زیرا واسطه گری در این حوزه سبب شده است در ساخت و ساز از مصالح ساختمانی بی كیفیت استفاده شود.
وی گفت: بیشتر بازار مسكن در دست افراد سودجو و واسطه گر است و كه به مسكن به عنوان یك مقوله انتفاعی نگاه می كنند و در این راستا ایجاد ارتباط نزدیك بین تولیدكنندگان مصالح ساختمانی استاندارد و سازندگان، با حذف واسطه ها بسیار اهمیت دارد.
این عضو انجمن صنفی ساختمان در استان تهران یادآور شد: سیاست ما در حوزه ساخت و ساز بسترسازی برای افزایش عمر ساختمان، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و حذف واسطه گری در این حوزه است.
شریفی افزود: ایران به عنوان یكی از غنی ترین كشورهای مواد معدنی جهان می تواند در تولید مصالح ساختمانی استاندارد و نوین فعالیت كند و این مزیت ایران را به مركز تحول بزرگی در تولید مصالح ساختمانی تبدیل خواهد كرد.
وی برای تولید ساختمان های كیفی در كشور خواستار استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان در حوزه ساخت و ساز شد و تاكید كرد: عقب ماندگی ایران در استفاده از تكنولوژی ساخت، به كارنگرفتن تكنولوژی نوین، نبود دغدغه از سوی متولیان و وجود واسطهها و و سودجویان باعث عقب ماندگی صنعت ساختمان در ایران شده است.
در ادامه ناصر لعل نوری دبیر نوزدهمین نشست تخصصی صنعت ساختمان گفت: بی انضباطی شدیدی حاكم بر صنعت ساخت و ساز كشور است و ما درصددیم با برگزاری این نشست راهكارهای حذف واسطه ها را در معضل صنعت ساخت و ساز ارایه دهیم.
وی با بیان اینكه هنوز هم تامین مصالح ساختمانی در ایران به روش سنتی انجام می شود، اظهار داشت: برای داشتن ساختمان های كیفی با عمر مفید باید مصالح ساختمانی استاندارد به صورت مستقیم توسط سازندگان مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن حذف واسطه ها تكنولوژی های مدرن نیز در حوزه ساخت وارد این عرصه تولیدی شود.
اقتصام**1108 **1561
عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران:
بازار مكاره ساخت و ساز در دست افراد بدون صلاحیت است
۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر:
82218566
تهران- ایرنا- عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینكه عمر مفید ساختمان ها ارتباط نزدیكی با استفاده از مصالح ساختمانی باكیفیت دارد، گفت: متاسفانه بازار مكاره ساخت و ساز در كشور در دست افراد بدون صلاحیت است.