۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۱۳
کد خبر: 82219097
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: راه اندازي بيمارستان دوم خرم بيد ضروري است

شيراز- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي آباده، بوانات و خرم بيد گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان خرم بيد در مسير ارتباطي اصفهان به شيراز و بندرعباس به ياسوج، راه اندازي بيمارستان دوم خرم بيد بسيار ضروري است.

به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، رحيم زارع در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در صفا شهر مركز شهرستان خرم بيد، افزود: خيران اين شهرستان بسيار دلسوز و فعال هستند و آنان با وجود محدوديت ها، در حد توان خود در زمينه هاي مختلف از جمله عرصه سلامت همكاري لازم را داشته اند.
وي، از رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز خواست در پيشبرد عمليات احداث بيمارستان دوم خرم بيد و ديگر طرح هاي حوزه درمان اين شهرستان، همكاري داشته باشد.
اين نماينده مجلس نيز نسبت به پيگيري براي تامين بودجه مورد نياز طرح هاي سلامت شهرستان خرم بيد، قول همكاري داد.

** طرح تحول سلامت، عامل گسترش خدمات بهداشتي و درماني در جامعه
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز هم در اين نشست، مهمترين نياز مردم را امنيت و سلامت دانست و اظهار داشت: با وجود اين نظام مقتدر، امنيت خوبي در كشورمان برقرار است و با اجراي طرح تحول نظام سلامت، خدمات بهداشتي و درماني نيز در جامعه به صورت قابل توجهي گسترش يافته است.
محمد هادي ايمانيه در مورد حضور شمار بيشتري از پزشكان متخصص در شهرستان خرم بيد گفت: پزشكان براي خدمت، تعهد داده اند و اميدواريم به زودي و در اوايل پاييز، شاهد حضور متخصصان بيشتري در اين شهرستان باشيم.
وي ادامه داد: در حوزه خدمات عمراني بهداشت و درمان در شهرستان خرم بيد، فعاليت هاي خوبي صورت گرفته و ضروري است طرح هاي نيمه تمام نيز با شتاب بيشتري تكميل و به بهره برداري برسد.
ايمانيه در بخش ديگري از مطالب خود اظهار كرد: فضاي پيش بيني شده براي ساخت بيمارستان دوم خرم بيد بسيار مناسب است و انتظار داريم روند اجراي عمليات ساخت اين مركز درماني نيز به صورت منظم گزارش شود.

وزارت بهداشت در جلب رضايت مردم موفق بوده است
امام جمعه صفاشهر هم در اين جلسه گفت: موفق ترين وزارتخانه كه توانسته رضايت مردم را جلب كند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
حجت الاسلام مهدي تقوي، با تاكيد بر لزوم چشانيدن شيريني اجراي طرح تحول سلامت به مردم، ابراز اميدواري كرد با توسعه خدمات، اين امر تداوم يابد.
امام جمعه صفاشهر همچنين اظهار داشت: نيكوكاران اين شهرستان در تمام عرصه ها مانند مدرسه سازي، مسكن و امور اجتماعي، حضور پررنگي دارند و در ساخت مراكز درماني اين شهرستان هم علاوه بر اهداي زمين بيمارستان دوم خرم بيد، حضور نيكوكاران، موثر و بارز بوده است.
سرپرست فرمانداري خرم بيد هم با اشاره به موقعيت ويژه و مهم خرم بيد در شمال استان فارس، بر لزوم توسعه امكانات در اين منطقه تاكيد كرد.
علي محمد كريمي اضافه كرد: بيمارستان دوم خرم بيد طرحي عمده براي توسعه خدمت رساني به مردم اين شهرستان است كه اميدواريم هر چه زودتر به بهره برداري برسد.
وي، روستاي شهيدآباد خرم بيد را كه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سال 94 از آن بازديد كرد، نگيني در روستاهاي كشور معرفي كرد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان خرم بيد نيز در اين نشست گفت: سال 93 با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين شهرستان، مجوز احداث بيمارستان 120تختخوابي خرم بيد صادر شد.
علي شريعتي افزود: زمين اين بيمارستان از سوي سيد حصيب بهشتي، نيكوكار عرصه سلامت و از اعضاي مجمع خيرين تامين سلامت اهدا شده و اين مركز درماني در كنار بيمارستان كنوني شهرستان خرم بيد احداث مي شود.
او بيان كرد: بيمارستان دوم خرم بيد در زميني به مساحت 29هزار مترمربع با زيربناي 10هزار مترمربع، ساخته مي شود و تا كنون 200ميليارد ريال اعتبار براي آن پيش بيني شده است.
شهرستان خرم بيد به مركزيت صفاشهر در فاصله 187 كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
6113 /6118