۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۹
کد خبر: 82219380
T T
۰ نفر
مديركل دفتر الگوسازي بنياد نخبگان: راهبرد جديد بنياد تاكيد بر الگوسازي است

بجنورد - ايرنا - مديركل دفتر الگوسازي و تكريم بنياد نخبگان با بيان اينكه تاكنون نتوانستيم مشاهيرمان را درست به جامعه بشري معرفي كنيم، اظهار كرد: معرفي مشاهير گذشته باعث گسترس دامنه نخبگي و الگوسازي در كشور مي شود.

به گزارش ايرنا، محسن شاهرضايي دوشنبه شب در آيين تكريم و الگوسازي از سرآمدان حوزه سلامت گفت: درست معرفي نكردن مشاهير كشورمان موجب شده است كه امروز در غرب از محمد بن رازي به عنوان جالينوس عرب ياد شود.
وي افزود: جامعه پزشكان نزد مردم ارزش والايي دارند و بيان مسائل فرهنگي، عرفاني و انديشه اي تاثير مثبتي در ترسيم راه درست جوانان دارد بنابراين اين جامعه تاثيرگذار بايستي علاوه بر الگوسازي به فرهنگ سازي هم اهميت دهد.
وي خاطرنشان كرد: تكريم از دانشمندان و سرآمدان باعث خودباوري در بين جوانان مي شود و بايد اين تكريم و الگوسازي در بين جوانان ادامه دار باشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي هم در اين آئين گفت: نخبگان در تمامي حوزه ها پرچمدار توسعه در كشور هستند.
ابراهيم گلمكاني اظهار كرد: واقعيت اين است كه جامعه پزشكي تازه با اصول نخبگي آشنا شده و حركت پوياي نخبگان در دولت يازدهم كاملا مشهود است.
وي افزود: منبع اصلي توسعه در كشور نيروي خلاق و مستعد است كه مي تواند در تمامي زمينه ها ،كشور را به بالندگي برساند و لازمه اين شكوفايي هم ارج نهادن به ارزشهاي نيروي هاي مستعد است.
گلمكاني از آموزش صحيح به عنوان مبدل توليد علم نام برد و اظهار كرد: متاسفانه در كشور ما آموزش به صورت سنتي انجام مي شود و اگر بتوانيم آموزش هاي با شيوه هاي جديد را رواج دهيم مي توانيم به توليدات علمي زيادي دست پيدا كنيم.
در اين آئين از ابراهيم گلمكاني در حوزه مديريت، امان الله شادلو در حوزه بهداشت، محمد رضا اميري در حوزه درمان، محمدحسين انصاري مود در حوزه اجتماعي و سيد جواد پورنقي در حوزه پژوهش به عنوان سرآمدان جامعه پزشكي استان تجليل شد.
6003/ 6042
۰ نفر