۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82219513
T T
۰ نفر
'دوستی عجیب‌ و غریب' و 'مادر' برگزیده جشنواره استانی نمایش عروسكی كانون اردبیل شدند

اردبیل - ایرنا - در اختتامیه چهاردهمین جشنواره استانی نمایش عروسكی در كانون استان اردبیل ، نمایش دوستی عجیب‌ و غریب كاری از اعضای مركز فرهنگی و هنری خلخال و 'مادر' كاری از اعضای مركز فرهنگی و هنری 4 اردبیل به‌ عنوان نمایش برگزیده شناخته شدند.

به گزارش ایرنا ، اختتامیه چهاردهمین جشنواره نمایش عروسكی مراكز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مسوولان و گروه‌های نمایشی شركت‌كننده در تالار اندیشه مشگین شهر برگزار شد.
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی نمایش عروسكی روز سه شنبه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: از تعداد 20 اثر ارسالی از مناطق مختلف استان اردبیل شش اثر در مرحله نهایی مورد داوری قرار گرفتند.
نیلوفر صفروند با بیان اینكه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و پرورش استعدادهای كودكان و نوجوانان در زمینه هنرهای نمایشی است
افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته جشنواره چهاردهم در این زمینه موفق بوده است.
مسعود خیرجو شهردار مشگین شهر هم در این جشنواره گفت: نمایش عروسكی هنر متعالی است و تمام آحاد جامعه از فعالیت ‌ها ، عملكرد و جشنواره های كانون تاثیر می‌ پذیرند.
او افزود: كانون پرورش فكری بهترین مكان برای كشف و پرورش استعدادهای كودكان و نوجوانان است.
شهردار مشگین شهر با اشاره به تاسیس 'پارك تولد' در شهرستان و نهادینه كردن شعار 'دوستی محیط‌ زیست' اظهار كرد: با هر تولد كودكی یك نهال در این پارك به نام وی كاشته خواهد شد و نگهداری این نهال‌ها بر عهده خانواده ‌ها خواهد بود.
وی پیشنهاد تاسیس 'خانه اسباب‌ بازی' در كانون مشگین شهر را مطرح كرد و هدف از تاسیس آن را استفاده از سرگرمی‌ های سازنده در راستای رشد فكری و خلاقیت در كودكان و نوجوانان دانست و افزود: شهرداری در این زمینه حمایت مالی می‌ كند.
ریحانه فرجی ، معاون فرهنگی كانون استان اردبیل با ارج نهادن به جایگاه نمایش عروسكی در كانون گفت: كودكان دارای سرشت پاك و فطرت خدایی هستند و برگزاری این جشنواره‌ ها بیداری فكری برای رسیدن به خدا است.
او افزود: مربیان و اعضا می ‌توانند در قالب نمایش ارزش‌ های الهی و انسانی را عرضه نمایند و هر ارزشی كه از راه هنر انتقال یابد ماندگاری خواهد یافت.
در بخش موسیقی این جشنواره هیات ‌داوران با تقدیر از موسیقی نمایش 'مادر' پلاك طلایی و لوح سپاس را به موسیقی نمایش 'قطعه گمشده' به كارگردانی لیلا مستعلی زاده از مركز 2 مشگین شهر اهدا كردند.
پلاك طلایی و لوح تقدیر نویسنده برگزیده جشنواره به زهرا قربانی از مركز یك مشگین شهر به خاطر نویسندگی نمایش 'پرده و باد' رسید.
در بخش طراحی و ساخت دكور صحنه سارا وطنخواه به خاطر طراحی و ساخت دكور نمایش 'مادر' از مركز 4 اردبیل موفق به دریافت پلاك طلایی و لوح سپاس شد.
در بخش طراحی و ساخت عروسك زهرا محیطی برای طراحی و ساخت عروسك‌های نمایش 'دوستی عجیب ‌ وغریب' از مركز خلخال موفق به دریافت لوح تقدیر و پلاك طلایی شد.
لوح تقدیر و پلاك طلایی در بخش عروسك‌ گردانی به زهرا عینی برای عروسك‌ گردانی نقش پیرزن در نمایش 'پیرزن ‌ها خورده نمی ‌شوند' از مركز 3 اردبیل رسید و مریم الیاسی به خاطر عروسك‌ گردانی در نقش چوپان ، سمیرا پاشایی در نقش بچه گرگ ، فاطمه عظیمی برای نقش بره تپل ، زهرا معصوم زاده در نقش مامان عینكی ، فاطمه سادات هاشمی برای نقش بره چشم ‌سیاه و زهرا نصیری برای عروسك‌ گردانی بره فرفری از گروه نمایشی 'دوستی عجیب ‌و غریب' از مركز خلخال موفق به دریافت دو پلاك طلایی و لوح تقدیر شدند.
در بخش كارگردانی هیات ‌داوران با تقدیر از سارا وطن‌خواه به خاطر كارگردانی نمایش 'مادر' پلاك طلایی و لوح سپاس را به زهرا محیطی كارگردان نمایش 'دوستی عجیب‌ و غریب' از مركز خلخال اهدا كرد.
شهرام پوردنیا ، داریوش علومی و داور فرمانی هیات‌ داوران چهاردهمین جشنواره نمایش عروسكی استان بودند.
7117/6018