۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82219610
T T
۰ نفر

فعاليت مراكز غيرمجاز اقامتي عامل ركود صنعت هتلداري

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82219610
فعاليت مراكز غيرمجاز اقامتي عامل ركود صنعت هتلداري

اردبيل- ايرنا- عضو هيات رئيسه و بازرس جامعه هتلداران ايران گفت: فعاليت مراكز غير استاندارد و غيرمجاز اقامتي عامل ركود صنعت هتلداري در سطح كشور است.

جعفر بذري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فعاليت مهمانسراهاي دولتي، افزايش مراكز استيجاري بويژه واگذاري خانه هاي شخصي به گردشگران توام با بي ساماني نرخ كرايه اين مراكز و رشد مسافران چادري از مهمترين عوامل در كاهش اقامت گردشگران در مراكز اقامتي است.
وي با تاكيد بر اينكه تداوم روند فعلي لطمه شديدي به صنعت هتلداري و گردشگري كشور وارد مي كند ،اظهار كرد: در حالي كه بنا بود تصدي گري دولت در زمينه گردشگري كاهش يابد اما متاسفانه نه تنها كاهش نيافته بلكه امروز مراكز اقامتي و مهمانسراهاي وابسته به ارگان هاي دولتي فعاليت گسترده اي را در اين زمينه دارند.
او با انتقاد از تبديل مدارس به مهمانسرا و اسكان فرهنگيان و ساير گردشگران در اين مراكز بيان كرد: در هيچ جاي دنيا گردشگران را در مدارس اسكان نمي دهند.
بذري اضافه كرد: جامعه صنفي تاسيسات اقامتي كشور بارها آمادگي ارائه تخفيفات ويژه براي فرهنگيان در هتل ها و مهانسراهاي تحت پوشش را اعلام و مذاكراتي در اين زمينه صورت گرفته اما پاسخي در اين زمينه دريافت نكرده است.
وي از فعاليت 217 مركز اقامتي در اين استان اردبيل خبر داد و گفت: اين مراكز با خدمات تفريحي و رفاهي آماده پذيرايي و اسكان گردشگران داخلي و خارجي است.
مديرعامل جامعه صنفي تاسيسات اقامتي استان اردبيل با اشاره به وجود 13 هزار تخت در مراكز اقامتي استان افزود: از اين حيث استان اردبيل رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داده است و مهم‌ترين اهداف جامعه صنفي تاسيسات اقامتي اردبيل جلب رضايت همه جانبه گردشگران داخلي و خارجي است.
بذري اظهار كرد: براي راه‌اندازي هتل‌هاي استاندارد و پنج ستاره تسهيلات ويژه و كم‌بهره بايد دولت به بخش خصوصي ارائه دهد و با برداشتن برخي موانع و قوانين مالياتي بخش خصوصي بدون دغدغه و با رغبت اقدام به احداث هتل كند.
وي بيان كرد: احداث هر هتل پنج ستاره نيازمند يكهزار تا سه هزار ميليارد ريال اعتبار است و همه مسئوولان شهرستان و استان بايد براي توسعه گردشگري و رونق اقتصادي منطقه كمك كنند.
وي با اشاره به ورود سالانه بيش از هفت ميليون گردشگر به اين استان بويژه به شهر سرعين گفت: سرعين به عنوان آزمونه گردشگري استان روزانه پذيراي بيش از 30 برابر جمعيت واقعي خود بوده كه اين يك ركورد در كشور محسوب مي شود.
بازرس جامعه هتلداران ايران افزود: براي جذب گردشگر خارجي بايد زير ساخت هاي مناسب از جمله هتل هاي 5 ستاره، راههاي مواصلاتي مناسب احداث شود و دوره هاي ويژه تخصصي هتلداري آموزش داده شود.
وي با اشاره به سود آوري صنعت هتلداري در سرعين اظهار كرد: در سال 57 شاهد فعاليت 123 هتل در تهران بوديم كه اين رقم در سال 93 به 126 هتل رسيد و در واقع در طول چهار دهه گذشته تنها سه هتل پنج ستاره به تعداد هتل هاي تهران افزوده شده است در حالي كه در سال 57 هيچ هتلي در سرعين وجود نداشت و وجود اين همه هتل امروز در سرعين نشانگر سود آوري صنعت هتلداري در اين شهر گردشگري و داراي چشمه هاي بهشتي است.
6130/ 1257