۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82219630
T T
۰ نفر

مراكز غیرمجاز اقامتی عامل ركود صنعت هتلداری

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82219630
مراكز غیرمجاز اقامتی عامل ركود صنعت هتلداری

اردبیل - ایرنا- عضو هیات رئیسه و بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: فعالیت مراكز غیراستاندارد و غیرمجاز اقامتی و افزایش مسافران چادری عامل ركود صنعت هتلداری در كشور است.

جعفر بذری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت مهمانسراهای دولتی، افزایش مراكز استیجاری بویژه واگذاری خانه های شخصی به گردشگران توام با بی سامانی نرخ كرایه این مراكز و رشد مسافران چادری از مهمترین عوامل در كاهش اقامت گردشگران در مراكز اقامتی است.
وی با تاكید بر اینكه تداوم روند فعلی لطمه شدیدی به صنعت هتلداری و گردشگری كشور وارد می كند ،اظهار كرد: در حالی كه بنا بود تصدی گری دولت در زمینه گردشگری كاهش یابد اما متاسفانه نه تنها كاهش نیافته بلكه امروز مراكز اقامتی و مهمانسراهای وابسته به ارگان های دولتی فعالیت گسترده ای را در این زمینه دارند.
او با انتقاد از تبدیل مدارس به مهمانسرا و اسكان فرهنگیان و سایر گردشگران در این مراكز بیان كرد: در هیچ جای دنیا گردشگران را در مدارس اسكان نمی دهند.
بذری اضافه كرد: جامعه صنفی تاسیسات اقامتی كشور بارها آمادگی ارائه تخفیفات ویژه برای فرهنگیان در هتل ها و مهانسراهای تحت پوشش را اعلام و مذاكراتی در این زمینه صورت گرفته اما پاسخی در این زمینه دریافت نكرده است.
وی از فعالیت 217 مركز اقامتی در این استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراكز با خدمات تفریحی و رفاهی آماده پذیرایی و اسكان گردشگران داخلی و خارجی است.
مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به وجود 13 هزار تخت در مراكز اقامتی استان افزود: از این حیث استان اردبیل رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داده است و مهم‌ترین اهداف جامعه صنفی تاسیسات اقامتی اردبیل جلب رضایت همه جانبه گردشگران داخلی و خارجی است.
بذری اظهار كرد: برای راه‌اندازی هتل‌های استاندارد و پنج ستاره تسهیلات ویژه و كم‌بهره باید دولت به بخش خصوصی ارائه دهد و با برداشتن برخی موانع و قوانین مالیاتی بخش خصوصی بدون دغدغه و با رغبت اقدام به احداث هتل كند.
وی بیان كرد: احداث هر هتل پنج ستاره نیازمند یكهزار تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار است و همه مسئوولان شهرستان و استان باید برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه كمك كنند.
وی با اشاره به ورود سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر به این استان بویژه به شهر سرعین گفت: سرعین به عنوان آزمونه گردشگری استان روزانه پذیرای بیش از 30 برابر جمعیت واقعی خود بوده كه این یك ركورد در كشور محسوب می شود.
بازرس جامعه هتلداران ایران افزود: برای جذب گردشگر خارجی باید زیر ساخت های مناسب از جمله هتل های 5 ستاره، راههای مواصلاتی مناسب احداث شود و دوره های ویژه تخصصی هتلداری آموزش داده شود.
وی با اشاره به سود آوری صنعت هتلداری در سرعین اظهار كرد: در سال 57 شاهد فعالیت 123 هتل در تهران بودیم كه این رقم در سال 93 به 126 هتل رسید و در واقع در طول چهار دهه گذشته تنها سه هتل پنج ستاره به تعداد هتل های تهران افزوده شده است در حالی كه در سال 57 هیچ هتلی در سرعین وجود نداشت و وجود این همه هتل امروز در سرعین نشانگر سود آوری صنعت هتلداری در این شهر گردشگری و دارای چشمه های بهشتی است.
6130/ 1257
۰ نفر