۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82219894
T T
۰ نفر
9 اثر نمايشي به بيست و نهمين جشنواره تئاتر گيلان راه يافت

رشت- ايرنا- معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت : 9 اثر نمايشي از آثار ارسالي ،بدون اولويت به بيست و نهمين جشنواره تئاتر استان راه يافته است.

سيد وحيد فخرموسوي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اعضاي هيأت انتخاب آثار جشنواره تئاتر گيلان پس از بررسي و تبادل نظر در مورد ١٨ اثر رسيده به دبيرخانه اين جشنواره با در نظر گرفتن محتوا و روش اجرايي، ٩ اثر را بدون اولويت براي رقابت اعلام كردند.
قائم مقام بيست و نهمين جشنواره استاني تئاتر گيلان به انتخاب نمايش «درستكارترين قاتل دنيا» به كارگرداني آرمين طيب‌ نعيمي و سام كهريزي براي اجرا در اين جشنواره اشاره كرد و افزود: «آنتينگتون با سالاد فصل» به كارگرداني وحيد درويشي در جشنواره تئاتر گيلان اجرا مي‌شود.
فخرموسوي با بيان اينكه نمايش «كا» به كارگرداني وحيد تقي‌زاده و غزاله جهان‌بين براي نمايش در جشنواره تئاتر گيلان انتخاب شده است، تصريح كرد: «پابرهنه، لخت، قلبي در مشت» به كارگرداني عليرضا كوشك جلالي، «والس مرده‌شوران» به كارگرداني بهرام نوروزي و «كسوف» به كارگرداني مهرداد آبسالان از جمله نمايش‌هاي انتخاب شده در جشنواره تئاتر استان است.
وي از اجراي نمايش «قصيده شب نمناك» به كارگرداني بهمن جهان‌طلب در جشنواره تئاتر گيلان خبر داد و بيان كرد: «هيس ... اين خونه جن داره» به كارگرداني نيما تابنده و «بيگم» به كارگرداني مهدي مهربان از ديگر نمايش‌هاي انتخاب شده براي اجرا در جشنواره مذكور است .
معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان بيان كرد: اثر منتخب جشنواره استاني تئاتر به سي و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر ارسال مي شود.
فخر موسوي تصريح كرد: بازبيني آثار ارسالي جشنواره استاني تئاتر گيلان را بهمن صادق حسني ،فرشاد ياري و مهرداد هنرمند به عهده داشتند.
بيست و نهمين جشنواره استاني تئاتر گيلان از ٢٢ تا ٢٤ شهريورماه جاري در رشت برگزار مي‌شود.
29 گروه تئاتر در گيلان به ثبت رسيده اند.
سي و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از يكم تا دوازدهم بهمن ماه 1395 برگزار مي شود.
1881/6070