۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82225392
T T
۰ نفر
ارتش محدودیت منع رفت و آمد در چهار منطقه جنوب كشمیر را به اجرا گذاشت

دهلی نو- ایرنا- ارتش هند برای نخستین بار از سال 2014 در مناطق ناآرام 'پولواما' ، 'شوپیان' ،'كولگم' و 'انانتاگ ' در جنوب هند، محدودیت منع عبور و مرور را به اجرا گذاشت .

به گزارش ایرنا، 'دالبیر سینگ 'فرمانده ارتش هند پس از بازدید از مناطق جنوب كشمیر از نیروهای نظامی خواست تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش در این مناطق به كار گیرند.
به گفته منابع دولتی ،دولت مركزی و ایالتی كشمیر برای برقراری آرامش تصمیم به استقرار نیرو در مناطق روستایی و وارد كردن فشار بیشتر به معترضان گرفته اند.
مقامات ایالتی به دنبال درخواست رهبران جدایی طلب به برگزاری راهپیمایی در روز عید قربان اعلام كردند احتمال قطع تلفن همراه و ثابت و اینترنت در روزهای آینده در كشمیر وجود دارد.
رهبران جدایی طلب از مردم خواسته اند به طور گسترده در راهپیمایی روز عید قربان شركت كنند.
دولت مركزی از دولت ایالتی جامو و كشمیر خواسته است با برقراری محدودیت رفت و آمد در روز عید فطر مانع برگزاری راهپیمایی شود.
یك مقام دولتی گفت: دولت مركزی خواهان اجرای سرسخت محدودیت رفت و آمد و ممنوع شدن اجتماع بیش از چهار نفر در كشمیر شده است.
كارشناسان، اجرای محدودیت بیشتر به رهبران و مردم كشمیر را به علت شركت نكردن رهبران جدایی طلب كشمیر در گفت وگوهای سیاسی هفته گذشته می دانند.
یك هیات 30 نفره به ریاست 'راجنات سینگ ' وزیر كشور هند هفته گذشته برای گفت وگو با احزاب وگروههای سیاسی برای پایان دادن به ناآرامی ها به سرینگر مركز تابستانی ایالت جامو و كشمیر سفر كرده بود.
این هیات سیاسی پس از دو روز گفت وگو بدون دستیابی به نتیجه ای كشمیر را ترك كرد.
'راجنات سینگ' در دو سفر قبلی هیچ دیداری با رهبران جدایی طلب كشمیر كه یكی از طرف های اصلی اعتراض ها در منطقه هستند ،نداشت .
برخی از احزاب سیاسی هند تنها راه موفقیت گفت وگوها در كشمیر را مشاركت همه احزاب و گروههای سیاسی مخالف دانستند.
پیش از این 'راجنات سینگ' اعلام كرده بود كه دولت با هرگروهی كه خواهان حل مشكل كشمیر در چارچوب قانون اساسی هند باشد، گفت وگو می كند.
وی درعین حال اعلام كرده بود كه دولت حاضر به گفت و گو با گروههای جدایی طلب كشمیری نیست.
در چند روز گذشته دولت هند چندین رهبر جدایی طلب كشمیری را برای پایان دادن به ناآرامی ها در كشمیر دستگیر كرد.
نیروهای امنیتی و پلیس هند با آغاز خشونت ها و ناآرامی ها از 19 تیرماه گذشته دركشمیر با اعزام بیش از چهار هزار نیروی كمكی اقدام به قراری منع عبور و مرور در بخش های زیادی از این ایالت كردند.
براساس گزارش های رسمی،براثر درگیری پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان در بیش از دو ماه گذشته 74 نفر كشته و هفت هزار نفر دیگر مجروح شدند.
*آساق*267*1600