۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82226234
T T
۰ نفر
صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان راهی برای جلوگیری ازمهاجرت روستائیان

بوشهر- ایرنا- مدیردفتر نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: این صندوق راهی برای تعمیم پوشش بیمه ای ، پویایی تولید و جلوگیری ازمهاجرت كشاورزان و روستاییان به شهرهاست.

كیانوش كازرونی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمامی كشاورزان غیر ساكن در روستا كه دارای سن بالای 18 سال باشند می توانند بیمه اجتماعی شوند و درآینده از مزایای مستمری باز نشستگی، از كار افتادگی و مستمری بازماندگان شامل خود بیمه شده یا خانواده بهره مند شوند.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه بیشاز230 شغل زیر مجموعه كشاورزی درسامانه صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر تعریف شده در همین راستا كشاورزان غیرساكن در روستا با داشتن معرفی نامه از مدیریت جهاد كشاورزی یا واحدهای زیرمجموعه می توانند به عضویت دراین صندوق درآیند.
كازرونی افزود: كشاورزان با مراجعه به همه كارگزاریهایی كه در روستاها و شهرستان ها مستقر هستند می توانند به عضویت صندوق در آمده و از مزایای صندوق استفاده كنند.
وی اظهار كرد: همچنین تمام روستائیان و كشاورزان غیر ساكن در روستا با داشتن 65 سال سن و سابقه 15سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می شوند و معادل دو سوم درآمدشان، حقوق و مسستمری دریافت می كنند.
كازرونی یادآور شد: پرداخت حق بیمه معادل 15درصد سطح درآمد انتخابی است كه پنج درصد از سوی بیمه شده و 10 درصد دیگر از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیركل بیمه اجتماعی كشاورزان و عشایر استان بوشهر گفت: از 50 هزار خانوار كشاورز، روستایی و عشایر این استان 20 هزار و 300 نفر تاكنون زیر پوشش صندوق این بیمه قرار دارند.
كازرونی با بیان اینكه طرح صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان روستایی و عشایری از سال 89 اجرایی شد، افزود: از این شمار زیر پوشش 15هزار 300نفر خانواده عادی و مابقی زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
وی با بیان اینكه برخی از روستائیان و عشایر تاكنون تحت پوشش این صندوق قرار نگرفته اند افزود: برای فراگیری و بهره مندی جامعه هدف از مزایای این بیمه همكاری فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در استان بوشهر ضروری است.
مدیركل بیمه اجتماعی كشاورزان و عشایر استان بوشهرگفت: این استان درچهار ماه نخست امسال در جذب افراد زیر پوشش رتبه دوم كشور را كسب كرده است.
كازرونی بیان كرد: كشاورزان، عشایر و روستائیان علاوه بر ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت می توانند از طریق دهـیاری ها، شركت های تـعاونی تولید و روسـتایی برای بهره مندی از صندوق بیمه های اجتماعی نام نویسی كنند.
مدیركل بیمه اجتماعی كشاورزان و عشایر استان بوشهر افزود: براساس انعقاد تفاهم نامه میان صــندوق بیمه اجـتماعی كشاورزان، روسـتائیان و عشایر با سازمان های حمایتی، زنان سرپرست خانوار می توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.
كازرونی افزود: رانندگان برون شهری نیز برای اسـتفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی می توانند با مراجـعه به سـازمان حـمل ونـقل پایانه ها از طریـق دریافت مـعرفی نامه زیرپوشـش این صندوق قرار گیرند.
6047/ 6045
۰ نفر