۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82226501
T T
۰ نفر
مراسم برائت از مشركین در امامزادگان سراسر كشور برگزار می شود

تهران - ایرنا - مدیر كل امور فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه و برائت از مشركان در 1200امامزاده و بقعه متبرك سراسر كشور خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد كاظم موسوی متقی با تبریك فرا رسیدن ایام دهه ولایت وعید سعید قربان به ملت مسلمان ایران اظهارداشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد بزرگ است، كه امت مسلمان با تجمع در مراكز مذهبی اعم از مساجد ، امامزادگان ، حسینیه ها و قرائت دعای پر فیض عرفه روح وجان خود را با مضامین و معانی ناب این دعا شست وشو می دهند .
مدیر كل امورفرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را در امامزادگان و بقاع متبرك سراسر كشور كه خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات مومنین هستند، با همكاری هیأت امنا بقاع ، خدام و مومنین برگزار می‌كند.
وی در ادامه افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه در سالی كه توفیق حضور در حج تمتع را از زائران و دلدادگان ایرانی دریغ داشتند به عنوان یك سازمان دینی و انقلابی و به نشانه اعتراض برخود لازم می داند فریضه برائت از مشركان را به صورت نمادین در بقاع سراسر كشور به اجرا در آورد.
وی گفت: بر همین اساس ویژه برنامه برائت از مشركین برای نخستین بار در جوار حرم مطهر امامزادگان كشور برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوی متقی تاكید كرد: ویژه برنامه دعای عرفه در آستانه آغاز برنامه های دهه ولایت وامامت عصر امروز یكشنبه 21 شهریورماه بعد از قرائت این دعای پرفیض همراه با تلاوت قرآن كریم، مداحی و مرثیه خوانی سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام)، سخنرانی، اعلام انزجار از مشركان جهانی و سردادن شعار ضد استكبار جهانی و محكوم كردن جنایات آل سعود بر گزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد كاظم موسوی متقی در پایان گفت: قطعنامه ای نیز در محكومیت جنایات رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود قرائت و توسط حاضران امضاء می شود.
اجتمام**3377 **1569
۰ نفر