۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82227049
T T
۰ نفر
طنین نوای روح بخش دعای عرفه درجوار مزار شهدای گمنام كیش

كیش - ایرنا – همزمان با سراسر كشور نوای روح بخش و پرفیض دعای عرفه در جوار مزار شهدای گمنام كیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا ،نهم ذی الحجه روز عرفه ، روز دعا ، نیایش، التماس عفو و بخشش و روز بارانی شدن چشم هاست ، روزی كه بندگان جامانده از قافله آمرزش شبهای قدر دست نیاز به سوی حریم كبریایی می گشایند و از یگانه معبود خود طلب عفو و بخشایش گناهان خود می كنند .
در این روز ارادتمندان اهل بیت (ع) چشم ها را بر آسمان رحمت الهی می دوزند و با شور و شیدایی وصف ناپذیر از سالار شهیدان می خواهند تا واسطه ای برای شفاعت آنان نزد پروردگارشان شود و از خطای آنان چشم پوشی كند.
در روز عرفه اشك نیاز بندگانی را می بینی كه تنها تمنایشان بخشش و آمرزش گناهان است ، آنان آمده اند تا از بركات این روز ره توشه ای برای آخرت خود برگیرند ، آمده اند تا از این فرصت معنوی بهره گرفته و ضمن دعا برای گشایش امور، شفای بیماران ، عزت و سربلندی میهن اسلامی ، امنیت و آرامش را برای مردم سراسر جهان از خداوند یكتا طلب كنند .
در روایات و احادیث به اهمیت عرفه اشاره شده است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در باب آن می فرماید : خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی كند.
بر اساس روایات ، عبادت در شب و روز عرفه برابر با سال ها عبادت و خواندن زیارت امام حسین (ع) مساوی با هزاران حج واجب، عمره و جهاد در راه خدا است.
امام حسین(ع) در روز عرفه پس از بجای آوردن مراسم حج، در محلی به نام 'جبل الرحمه' در صحرای عرفات دعای مشهور عرفه را قرائت كردند.
مراسم معنوی قرائت دعای عرفه با حضور جمع زیادی از كیشوندان ، گردشگران و مسئولان سازمان ها و نهادها در جوار مزار پنج شهید گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع ) برگزار شد .
در این مراسم روحانیان با قرائت دعای عرفه و روضه خوانی جمع حاضر را به فیض معنوی رساندند ،عطر افشانی وقرائت فاتحه برمزار شهدا بخش دیگری از این مراسم بود .
این مراسم به صورت مستقیم از شبكه تلویزیونی كیش پخش شد.
دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است كه در صحرای عرفات (در 20كیلومتری مكه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه ها خوانده شد.
این دعا از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است كه پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می شود.
نماز عید قربان نیز فردا ( دوشنبه ) در مصلای بزرگ كیش برگزار خواهد شد .
1630**1641