علی بشیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه 10 هزار تن بار توسط 150 واگن از این ایستگاه حمل می شود كه معادل حمل بار توسط 500 دستگاه كامیون است.
وی كاهش تردد و حوادث جاده ای، كاهش مصرف سوخت و مقرون به صرفه بودن حمل كالا با قطار را از مزایای این ناوگان نسبت به ناوگان جاده ای برشمرد.
وی عمده بار حمل شده از سوی این راه آهن را سنگ آهن بارگیری شده مربوط به شركت ذوب آهن اصفهان عنوان كرد و افزود: قسمتی از بارگیری ها نیز به مقصد بندرعباس، برای صادرات و توسط شركت های خصوصی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تردد یك روز در میان یك قطار مسافری به مقصد تهران از این ایستگاه، گفت: این قطار كه مبدا آن شهر خواف است با در نظر گرفتن سهمیه بلیت درجه یك به تعداد 178 نفر، ویژه شهروندان منطقه و بقیه سهمیه قطار مربوط به شهرهای تربت حیدریه و نیشابور است.
بشیری گفت: ایستگاه خواف به عنوان یكی از سه ایستگاه تشكیلاتی راه آهن شرق با دارا بودن 10 خط فعال و سه خط بارگیری یكی از پركارترین ایستگاه های كشور است كه در در زمینه حمل بار و مسافر فعالیت خود را از سال 85 آغاز كرده و هم اكنون دارای 20 نفر پرسنل ثابت و 30 نفر روزانه است.
راه آهن شرق بزرگترین ناحیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مركزیت شهر طبس است كه در سال 84 افتتاح شده و در بین 19 ناحیه راه آهن كشور رتبه سوم بارگیری را به دست آورده است.
شهرستان 110 هزار نفری خواف یكی از شهرستان های استان خراسان رضوی است و مركز آن شهر خواف و در ۲۵۰ كیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
این شهرستان با چهار بخش مركزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی در نوار مرز شرقی ایران قرار دارد و ۱۲۳ كیلومتر مرز مشترك با كشور افغانستان دارد.
این شهرستان از شمال به شهرستان رشتخوار، از غرب به شهرستان گناباد، از جنوب به شهرستان قاینات و از شرق به شهرستان تایباد و افغانستان متصل است.
5132/6121
تربت حیدریه- ایرنا - سرپرست ایستگاه راه آهن خواف گفت: از ابتدای امسال یك میلیون و 800 هزار تن بار از طریق این ایستگاه به دیگر نقاط كشور حمل شده است.