۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82229700
T T
۰ نفر

آخرين وضعيت سريال سلمان از زبان ميرباقري و احمدجو

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82229700
آخرين وضعيت سريال سلمان از زبان ميرباقري و احمدجو

تهران- ايرنا- طرح و فيلمنامه سريال تاريخي سلمان فارسي در مورد يكي از نزديك ترين صحابه پيامبر اسلام از سال ها قبل توسط داوود ميرباقري ارائه شده ولي هنوز ساخت اين سريال به جايي نرسيده است.

كارگردان سريال «امام علي» روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سيماي ايرنا در مورد اين سريال گفت: سلمان را با تلويزيون قرارداد بسته ايم؛ اميدوارم شرايط مالي تلويزيون مناسب باشد و بتوانيم سريال را راه بياندازيم.
وي در اين مورد كه آيا پيش توليد اين سريال شروع شده؟ افزود: در حال مذاكره با مديران تلويزيون و مشغول آماده كردن متن هستيم، ولي بستگي به شرايط توليد و سرمايه گذاري در تلويزيون دارد تا به صورت جدي وارد پيش توليد شويم.
به گزارش ايرنا سريال سلمان فارسي كه از مدت ها قبل ساخت آن در سيما فيلم به عنوان يك سريال الف ويژه طرح شده است؛ همچنان به سرانجام نرسيده است.
بهروز خوش رزم كه از ابتدا تهيه كنندگي اين سريال را برعهده داشت سال گذشته از ساخت آن به دليل طولاني شدن (دو سال و نيم) مرحله پيش توليد و نوشتن فيلمنامه انصراف داد.
در همين حال اخباري مبني بر همكاري امرالله احمدجو كه خود كارگردان سريال هايي همچون «روزي روزگاري است» با ميرباقري براي كامل شدن فيلمنامه اين سريال منتشر شد.
احمدجو در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در مورد فيلمنامه سلمان گفت: ميرباقري كامل فيلمنامه را نوشته و فقط گفت وگوها نوشته نشده است، من يكي از اعضاي گروهي هستم كه گفت و گوها را مي نويسيم.
وي در اين مورد كه چند قسمت از اين سريال نوشته شده است؟ پاسخ داد: كار سنگيني است و نمي شود سرسري نوشت، سعي مي كنيم ديالوگ هاي خوبي داشته باشد ضمن اينكه بعد از من ميرباقري ديالوگ ها را نهايي و آنچه ما نوشته ايم غربال مي كند.
كارگردان سريال «تفنگ سرپر» ادامه داد: اين سريال 40 قسمت 50 دقيقه اي است، شكل نهايي را خود ميرباقري بايد بپردازد و ما ديالوگ ها را مي نويسيم.
وي در مورد تهيه كننده اين سريال نيز گفت: من و ميرباقري در ملاقات ها فقط راجع به ديالوگ ها و لحن آنها صحبت كرديم، در مورد تهيه كننده صحبتي نكرده ايم.
احمدجو ادامه داد: سال هاست ميرباقري اين كار را نوشته و به آن مي پرداخت و ذهنش روي اين موضوع متمركز بود كه بالاخره بعد از سريال «مختارنامه» توانست برايش تهيه كننده پيدا كند و فقط در همين حد مطلع هستم.
ميرباقري خالق سريال هاي ماندگاري چون امام علي، مختارنامه و در سال هاي دور سريال رعناست. وي بعد از سريال مختارنامه كه سال هاي 89 تا 90 از شبكه يك سيما پخش شد، با تلويزيون همكاري نكرد و فعاليت هاي خود را در شبكه نمايش خانگي ادامه داد.
فراهنگ**9157**1027
۰ نفر