۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82230103
T T
۰ نفر

هیات داوران جشنواره تئاتر كردی سقز مشخص شدند

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82230103
هیات داوران جشنواره تئاتر كردی سقز مشخص شدند

سنندج- ایرنا- دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر كُردی سقز گفت: هیات داوران این جشنواره برای انتخاب آثار برتر و داوری عنوان های برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هیوا حاجی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ناصح كامگاری، رفیق نصرتی و حسن پارسایی به عنوان داوران سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر كوردی سقز انتخاب شدند.
به گفته وی كامگاری، متولد سنندج، نمایش نامه نویس، كارگردان، طراح نور و صحنه و دارای مدرك كارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است، نصرتی هم متولد سقز، دانشجوی كارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و به عنوان منقد تئاتر و نمایش و پارسایی نیز متولد سنندج كه به عنوان نویسنده و منتقد نمایش مطرح هستند.
وی اضافه كرد: 13اثر راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره كه از 29 شهریور ماه تا دوم مهر ماه برگزار می شود، توسط هات داوران مورد بررسی قرار می گیرند.
وی اظهار كرد: با بیان اینكه این آثار از بین 43 اثر انتخاب شده اند، اظهار كرد: هیات بازبین این جشنواره متشكل از هنرمندان باقر سروش، رامین راستی و علیرضا همتیان هستند.
وی اضافه كرد: این آثار شامل 'خانووی سیهه م' ، 'سرناد' ، 'خه ج و سیامند'، 'چریكه ی چیای هالوز'، 'به تنیا ژنیك'، ته یه ل'،(مشروط)، 'سه مفونیای ئاژه له كان'، 'ره شو'، 'پاییز'( مشروط)، دوایین شه ره كانی فه رمانده 'پیف'،' ئه وه ی روو ده دات گرینگه'، 'سپی مه ند' و 'تارتوف' هستند.
وی افزود: كارگردانان این آثار به ترتیب از فریدون حامدی، حمیدرضا كردستانی، رسول بانگین، بختیار پنجه ای، محسن ضیایی، سعید خیر الهی، حسن ترقی، ابوالقاسم یزدانی، پرویز احمدی، ادریس دلارامی، مهدی حسن سعید، قطب الدین صادقی و احسان آرات هستند.
دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر كُردی سقز گفت: این آثار از شهرهای سنندج، ارومیه، مهاباد، دهلران، بجنورد، سقز، هه ولیر، دیاربكر، و باتمان در این جشنواره شركت كرده اند.
وی ادامه داد: در صورتی كه كارگردانان این 13 اثر برای جشنواره شركت نكنند به ترتیب دیگر كارهایی كه امتیاز بیشتری كسب كرده اند، جایگزین می شوند.
به گزارش ایرنا، این جشنواره توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان و اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری كردستان، فرمانداری ویژه شهرستان سقز و انجمن هنرهای نمایشی كردستان برگزار می شود.
جشنواره تئاتر كُردی از سال 78 به مدت شش سال برگزار شد، اما به دلیل مشكلات مالی این جشنواره بعد از شش دوره متوقف و دوباره از سال 87 از سر گرفته شد و تا سال 90 به مدت چهار دوره دیگر پیگیری و اجرا شد.
این جشنواره از سال 93 دوباره فعالیت خود را آغاز كرد و سال گذشته نیز دوازدهمین دوره این جشنواره با حضور 12 گروه نمایشی از ایلام، بانه، بوكان، تهران، دیاربكر تركیه، سقز، سلیمانیه عراق، سنندج، شیروان، كرمانشاه و مریوان از 15تا 19 شهریور ماه در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
دبیرخانه دایمی جشنواره تئاتر كردی در شهرستان سقز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن قرار دارد و هنرمندان عرصه نمایش می توانند از طریق شماره های 08736222266 و نمابر 0873622270 اطلاعات بیشتر كسب كنند.
سقز در 190 كیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/3020