۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82230141
T T
۰ نفر
پيامبران سرزمين ما در شبكه مستند/ شهرآورد 83 با راديو تهران

تهران- ايرنا- مستند «پيامبران سرزمين ما» جمعه جاري از شبكه مستند سيما پخش مي شود و راديو تهران شهرآورد 83 را به همراه گزارش هايي از اهالي ورزش پوشش مي دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي شبكه مستند سيما، مستند
«پيامبران سرزمين ما» به كارگرداني عباس صالح مدرسه اي و محصول خانه هنرمندان با موضوع انبياي الهي در ايران از شبكه مستند سيما پخش مي شود.
اين مستند به كارگرداني عباس صالح مدرسه‌اي توليد شده كه همزمان با نويسندگي، شروع به كارگرداني فيلم كرد و 83فيلم كوتاه و بلند مستند و داستاني را ساخت.
وي در دوره ديگري از فعاليت‌هاي فرهنگي هنري‌ خود، به روزنامه‌نگاري پرداخت و در اين زمينه طرحي نو در انداخت و براي نخستين بار طي سفري تحقيقاتي، مرقد پيامبران الهي را در ايران به مردم معرفي كرد.
سلسله مقالات پيامبران سرزمين ما در سال 1372 در تعدادي از مطبوعات كشور منتشر شد و دانشوران و صاحب‌نظران از آن استقبال كردند.
نمايشگاه عكس هاي اين سفر در مراكز فرهنگي برپا و با اقبال عمومي و بين‌المللي روبرو شد و صالح مدرسه اي در سال 1380 حاصل اين تحقيقات را به صورت فيلم مستند پيامبران سرزمين ما ساخت.
اين اثر آرامگاه 10 تن از انبياي الهي با نام هاي قيدار، دانيال، حجي، يوشع، سلام، سلوم، سهولي، القيا و اشموييل را نمايش مي دهد.
اين مستند روز جمعه26 شهريور ساعت 17:30 از شبكه مستند سيما روي آنتن مي رود و شنبه 27شهريور ساعت 9:30 بازپخش مي‌شود.

** «از آسمان» در شبكه دو
شبكه دو سيما، در برنامه «از آسمان» جمعه (26 شهريور) سراغ روايت بخش هايي از زندگي شهيد اصغر فولادگر كارشناس ارشد و تحليلگر مسائل منطقه رفته كه در حادثه منا 94 به شهادت رسيد.
اين برنامه كه در ادامه سلسله برنامه هاي پرداختن به شهداي منا روي آنتن مي رود؛ اين هفته به گفت و گو با خانواده و دوستان شهيد فولادگر، پخش تصاوير ديده نشده از وي و ادامه بررسي حوادث حج 94، اختصاص دارد.
اين ويژه برنامه پنج شنبه و جمعه 18 و 19 شهريور روايتي از زندگي شهيد غضنفر ركن آبادي سفير سابق ايران در لبنان و شنبه و دوشنبه 20 و 22 شهريور تورقي بر زندگي احمد حاتمي ؛ متخصص و پژوهشگر برجستۀ حوزۀ فضايي، دنياي مجازي و فناوري هاي نوين را پيش روي مخاطبان خود قرار داد؛ شهدايي كه همراه شهيد فولادگر در حج مصيبت زده 94 به شهادت رسيدند.
از آسمان تنها برنامۀ مستمر حوزۀ ايثار و شهادت است كه به كارگرداني و تهيه كنندگي امير خورشيدي فرد هفدهمين سال فعاليت خود را پشت سر مي گذارد. علاقمندان مي توانند اين برنامه را جمعه هر هفته ساعت 17 از شبكه دو سيما مشاهده كنند.

** حميدرضا صدر در كتاب باز شبكه نسيم
حميدرضا صدر نويسنده، منتقد سينما و مفسر فوتبال در برنامه تلويزيوني كتاب باز شركت مي‌كند. اين نويسنده كه سال گذشته برگزيده بخش مستندنگاري جايزه ادبي جلال آل‌احمد شده در اين قسمت از برنامه كتاب باز شركت مي‌كند و از كتاب و فعاليت‌هاي كتابي خود حرف خواهد زد. صدر به خاطر رمان «تو در قاهره خواهي مُرد» سال گذشته جايزه جلال را به دست آورد.
برنامه تلويزيوني كتاب باز با حضور حميدرضا صدر امروز (چهارشنبه/ ۲۴ شهريور) از ساعت ۲۰ از آنتن شبكه نسيم پخش خواهد شد.
برنامه تلويزيوني كتاب باز به تهيه كنندگي محمدرضا رضائيان و اجراي اميرحسين صديق شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ از شبكه نسيم پخش مي‌شود.

** شهرآورد 83 با راديو تهران
تيم هاي فوتبال پرسپوليس و استقلال در هفته ششم ليگ برتر به مصاف هم خواهند رفت، شبكه راديويي تهران در برنامه تهران ورزشي در ارتباط با كارشناسان اين دو تيم شهرآورد 83 را تحليل و بررسي مي كند.
محمدهادي نه برادر، تهيه كننده برنامه با اعلام اين خبر گفت: دربي 83 روز جمعه به ميزباني سرخپوشان در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. برنامه تهران ورزشي در گفت وگو با پيشكسوتان و قديمي هاي تيم هاي پرسپوليس و استقلال نتيجه بازي را از آنها جويا مي شود. پوشش اخبار و رويدادهاي و حواشي شهرآورد 83 از ديگر بخش هاي اين برنامه است و تا زمان برگزاري مسابقه در ارتباط با كارشناسان دو تيم و پيشكسوتان به تحليل و بررسي شهرآورد 83 مي پردازد.
تهيه كننده تهران ورزشي در بخش ديگري از صحبت هاي خود از پوشش مسابقات پارالمپيك خبر داد و افزود: اخبار و حواشي مسابقات پارالمپيك كه مهمترين و مورد توجه‌ترين مسابقات ورزشي جهان براي افراد كم‌توان است هم بازتاب داده مي شود و با مسئولان و كارشناسان درباره بازي هاي اين دوره از مسابقات گفت وگو خواهد شد.
برنامه تهران ورزشي كاري از گروه تهران و رويدادهاي راديو تهران است كه هر روز جز جمعه ها از ساعت 10 و 35 دقيقه پخش مي شود.

** پخش سريال راديويي «اينجا خانه من است» از راديو نمايش
سريال راديويي اينجا خانه من است به كارگرداني ايوب آقاخاني از شنبه آتي ساعت 18:45 دقيقه از راديو نمايش پخش مي شود. داستان اين نمايش در سال 1359 مي‌گذرد و روايتگر روزهاي آغازين جنگ است.
اين سريال نمايشي با بازي فريدون محرابي، ميرطاهر مظلومي، احمد گنجي، علي ميلاني، شيما جان‌قربان، احمد گنجي، محمد رضا قلمبر و ديگر هنرمندان اداره كل هنرهاي نمايشي راديو توليد شده است.
فراهنگ**9157**1027