۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82230980
T T
۰ نفر

يادواره شهيد آبروي محله در آستارا برگزار شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82230980
يادواره شهيد آبروي محله در آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - يادواره شهيد آبروي محله، گراميداشت خاطره شهيد غلامرضا مورخي با حضور خانواده هاي شاهد و ايثارگر، اقشارمختلف مردم و مسئولان در ميداني مزين به نام اين شهيد در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امام جمعه شهرستان انزلي عصر چهارشنبه در اين آيين معنوي گفت: شهدا زينت بخش مجالس و محافل و مايه افتخار و سربلندي مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.
حجت الاسلام عبدالجواد شمس الدين افزود: به بركت خون شهدا پرتو انقلاب از ايران اسلامي صادر شده و نداي اسلام و مطالبه معارف نوراني اين آئين آسماني در سراسر دنيا طنين انداخته است و نبايد نسبت به رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان اسلام بي تفاوت باشيم.
وي با اشاره به شرارت هاي دنياي استكبار عليه نيروهاي مبارز جهان اسلام اظهار كرد: توطئه هاي دنياي استكبار به اين دليل است كه بيشتر ملت هاي آزاده جهان از انقلاب ما درس گرفته اند و اين امر باعث هراس مستكبران شده است.
وي بيان كرد: هدف اصلي توطئه هاي شوم استكبار جهاني، القاي اسلام هراسي است اما امروز نداي توحيدي اسلام قلب انسان هاي آزاده را در دنيا فتح كرده است.
حجت الاسلام شمس الدين ادامه داد: برغم جنايت هاي رژيم آل سعود در كشورهاي يمن و بحرين، نور اسلام تمام مرزها را درنورديده و ادامه مسير نوراني انقلاب اسلامي و شهدا وظيفه مهم ماست.
او گفت: هجمه هاي ويرانگر فرهنگي زنگ خطر جدي براي خانواده و جامعه است و هدف دشمنان از هجوم به كانون خانواده تهي كردن انقلاب از درون است و دنياي استكبار مي خواهد به هر شيوه اي، ملت ايران را از شهدا و آرمان اصيل انقلاب اسلامي دور كند.
طرح ملي آبروي محله از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كشور برگزار مي شود و براساس آن يك شهيد از هر شهرستان انتخاب شده و در ايام نزديك به سالگرد شهادت آن، يادواره اي تحت عنوان آبروي محله در شهرستان مربوطه برگزار مي شود.
شهيد غلامرضا مورخي در سال 1341 در خانواده اي مذهبي در روستاي دگرمانكشي آستارا متولد شد و تحصيلات خود را تا مقطع ديپلم در مدارس آستارا ادامه داد.
اين شهيد والامقام در پيروي از فرمان حضرت امام خميني (ره) در چهار نوبت به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام و در نهايت در سال 1361 در عمليات رمضان به درجه رفيع شهادت نايل شد.
شهرستان آستارا در غرب استان گيلان واقع شده و 160 شهيد را به نظام مقدس جمهوري اسلامي تقديم كرده است.
7105 /7124/6070