۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۰
کد خبر: 82232687
T T
۰ نفر
هشدار پايگاه استنادي علوم جهان اسلام در خصوص استفاده غير قانوني از نام و اعتبار اين پايگاه

تهران-ايرنا-پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) هشدار داد:با توجه به الزامات قانوني درصورت مشاهده هر گونه استفاده بدون مجوز از آرم و لوگوي ISC موجبات پيگرد قانوني را جهت اين پايگاه فراهم مي آورد.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از اداره روابط عمومي و همكاري هاي علمي بين المللي پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC)، پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان سومين نظام استنادي بين المللي و متولي سنجش علم دانشگاه ها و موسسات پژوهشي كشور و ساير كشورهاي اسلامي است.
به موجب آئين نامه 'نحوه برگزاري و ساماندهي همايش هاي علمي' كليه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، انجمن هاي علمي جهت برگزاري همايش هاي علمي قبل از فرآخوان لازم است مطابق با 'شيوه نامه ثبت، پردازش و اشاعه همايش هاي علمي و مقالات آن' نسبت به ثبت همايش هاي علمي در سامانه همايش هاي معتبر ISC اقدام و بعد از همايش مجموعه مقالات را جهت نمايه سازي به پايگاه ISC ارسال كنند.
از آنجا كه ثبت يك دوره همايش در سامانه همايش هاي معتبر ISC به منزله صدور مجوز به برگزار كننده جهت استفاده از آرم و اعلام حمايت ISC در دوره هاي بعدي همايش نيست، برگزار كننده ملزم است راسا در هر دوره از همايش، نسبت به ثبت و اخذ مجوز استفاده از نشان واره(لوگو) ISC اقدام كند.
ضمنا در برگزاري كليه همايش هاي علمي و بالاخص همايش هاي بين المللي، برگزار كننده بايد بر اساس ماده 3 آيين نامه 'نحوه برگزاري و ساماندهي همايش هاي علمي'(http://conf.isc.gov.ir/FileForDownload/files/shivenamejadid.pdf) مجوزهاي لازم را اخذ كند.
در چند ماه اخير مشاهده شده است كه عده اي بصورت غيرقانوني، برگزاري همايش را وسيله اي براي كسب در آمد و تجارت قرار داده و بدون هماهنگي و اخذ مجوزهاي لازم از مراجع ذي صلاح، نسبت به برگزاري انواع همايش ها و كنفرانس هاي ملي و بين المللي در سطح كشور و حتي خارج از كشور اقدام كرده اند.
با توجه به الزامات قانوني در صورت مشاهده هر گونه استفاده بدون مجوز از آرم و لوگوي پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) موجبات پيگرد قانوني را جهت پايگاه استنادي علوم جهان اسلام فراهم مي آورد.
به تمامي شركت كنندگان و برگزاركنندگان در همايش توصيه مي شود با مراجعه به وب سايت پايگاه استنادي علوم جهان اسلام به آدرس http://mcl.isc.gov.ir ضمن آگاهي از نحوه ثبت همايش در پايگاه و آشنائي با آئين نامه ها و مقررات مربوطه، ليست همايش هاي ثبت شده در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام و فهرست برخي از همايش هايي كه بدون اخذ مجوز اقدام به استفاده از نام و يا لوگوي ISC كرده اند را ملاحظه كنند.
علمي**2038**1440
۰ نفر