۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82233232
T T
۰ نفر

خبرهاي كوتاه استان يزد

۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82233232
خبرهاي كوتاه استان يزد

يزد - ايرنا - چند خبر كوتاه از شهرستانهاي يزد و خاتم.

مسابقات كونگ فو گرات سان كشور با قهرمان تيم قم در يزد به پايان رسيد.
اين مسابقات با حضور 138 ورزشكار در قالب شش تيم از استان هاي يزد ٬ فارس ٬ اصفهان ٬ قم ٬ تهران و مركزي برگزار شد.
در مسابقات ياد شده ورزشكاران در رده هاي سني نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به مدت سه روز در سالن مجموعه ورزشي طلائيه يزد با هم به رقابت پرداختند.
در پايان در مجموع امتيازها ، تيم هاي استان هاي قم ، يزد و اصفهان به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند .
***
جشن ترنم امسال در 20 دبستان شهر يزد با همكاري آموزش و پرورش با شعار 'لبخند بزن كه عيد حيدر شده است' برگزار مي شود.
در اين جشن باشكوه كه از زمان بازگشايي مدارس آغاز و تا 9 مهر ادامه دارد برنامه هايي مختلفي در اين مدت برگزار مي شود.
اين جشن ها و مسابقات با محوريت بحث غدير است و ستاد مبشر غدير شهرداري يزد آموزش و پرورش نواحي يك و دو در برگزاري آن همكاري دارند.
***
رئيس هيات ورزشي روستايي و عشايري خاتم گفت: اين شهرستان در اولين جشنواره ملي مسابقات بومي و محلي كه در رفسنجان كرمان برگزار شد به عنوان تنها نماينده استان يزد توانست مقام سوم كشوري را كسب كند.
محمد كاظمي نسب افزود: اين مسابقات به مدت دو روز در مجموعه ورزشي دانشگاه وليعصر (عج) رفسنجان برگزار شد كه تيم بانوان در رشته هاي مچ اندازي،ماچلوس، دوزبازي و هفت سنگ مدالهايي را كسب كردند و تيم آقايان نيز در رشته كشتي در بين 20 تيم شركت كننده موفق به كسب مدال شدند.
وي تصريح كرد: در اولين روز مسابقات محبوبه حيدري در رشته مچ اندازي توانست مقام دوم را كسب كند، در رشته ماچلوس خانمها حكيمه حيدري، مريم پورمحمدي و محبوبه حيدري مقام دوم، در رشته هفت سنگ نيز زهرا كارگريان مقام سوم ، در رشته تيمي دوزبازي فاطمه فلاحتي، فرشته ملايي و هانيه كرمي نيز توانستند مقام دوم ان بازي ها را به خود اختصاص دهند.
كاظمي نسب اظهار كرد: در رشته كشتي آقايان نيز محمد دهقان توانست مقام دوم را كسب كند كه در مجموع تيم هيات روستايي و عشايري شهرستان خاتم به عنوان تنها نماينده استان در اولين جشنواره ملي بازي هاي بومي و محلي توانست مقام سوم كشوري را كسب كند.
در اين جشنواره 700 نفر از 15 استان شامل ورزشكاران، مربيان، گروه هاي موسيقي محلي و غيره شركت كردند و ورزش ها و بازي هاي بومي در رشته هاي هفت سنگ، ماچلوس، دوزبازي، مچ اندازي، كشتي كويري، طناب كشي و تيراندازي را اجرا كردند.
***
مسئول روابط عمومي هيات دو و ميداني يزد از نائب قهرماني ورزشكاران استان در رقابت هاي كشوري خبر داد.
احمد زارع كمالي افزود: مسابقات دو و ميداني نونهالان پسر كشور با حضور ورزشكاران استان ها در شهر بندرعباس برگزار شد كه تيم يزد با كسب 47 امتياز نائب قهرمان ايران شد.
وي ادامه داد: در اين رقابت ها ، سيدرضا هاشمي پرنده پرش طول و دونده دو 100متر سرعت نونهالان استان توانست مقام قهرماني را تصاحب و دو مدال طلا را از آن خود نمايد .
اين مسئول اظهار داشت: مصطفي جمشيد زهي دونده استان در دو 100 متر با مانع بر سكوي قهرماني ايستاد و مدال طلا را بر گردن آويخت و همچنين در رشته پرش طول موفق شد بعد از همشهري خود به مدال نقره و مقام نائب قهرماني دست يابد.
زارع كمالي گفت: در رشته پرتاب ديسك حميدرضا چامتكي مقام نائب قهرماني و مدال نقره را تصاحب نمود و در رشته پرتاب نيزه مدال برنز ومقام سوم را به خود اختصاص داد.
وي افزود: رفيع خلفي يكي ديگر از پرتابگران نونهال استان يزد بود كه در اين مسابقات توانست سكوي سوم و مدال برنز را از آن خود نمايد.
***
مسابقه 'علي جانم' همزمان با عيد غديرخم هنرنمايي كودكان يزدي در ابراز ارادت به امام اول شيعيان، حضرت علي (ع) را به تصوير مي كشد.
قطعه شعري با عنوان 'علي جانم' با ريتم شعر 'خوشحال و شاد و خندانم' توسط ستاد مبشر غدير شهرداري يزد در نظر گرفته شده تا كودكان نيز در ايام دهه امامت و ولايت، سهمي در شادي هاي اين عيد بزرگ داشته باشند.
***
استاندار يزد گفت: با ترويج مصرف توليدهاي روستايي و كالاهاي داخلي هويت فرهنگي و تاريخي خود را زنده كنيم.
سيد محمد ميرمحمدي در بازديد از نمايشگاه توانمندي روستائيان استان ضمن ارزشمند خواندن و آموزنده بودن اين نمايشگاه افزود: در نخستين نمايشگاه توانمندي روستائيان يزد شاهد ابزار و صنايعي هستيم كه تا چند دهۀ گذشته با آنها زندگي مي‌كرديم.
وي ادامه داد: اين صنايع دستي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند و نشان مي‌دهند انسان چه موجود هنرمند و توانايي است و خداي متعال چه ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي ارزشمندي را در وجود انسان نهاده است.
استاندار يزد گفت: در استان يزد بسياري از صنايع و مشاغلي كه مي‌رفت به دست فراموشي سپرده شود دوباره احياء شده است و شاهد رونق صنايع و مشاغل قالي‌بافي، صنايع‌دستي، سفال‌گري، دارايي‌بافي و زيلوبافي به‌ويژه در روستاهاي استان هستيم.
536/7534/6197 خبرنگاران: كاظم سبحان زاده و شهلا حيدري
دبير: محمد حسين فلاح تفتي