۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82234068
T T
۰ نفر

صنعت چاپ در زنجان حال خوشي ندارد

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82234068
صنعت چاپ در زنجان حال خوشي ندارد

زنجان - ايرنا - مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان گفت: صنعت چاپ در اين استان حال خوشي ندارد و برون رفت از اين وضعيت نيازمند كار جمعي و مساعدت دستگاه هاي دولتي و بانك ها است.

مسيح الله سلطاني شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملي صنعت چاپ در زنجان بر لزوم به روز رساني امكانات چاپي در زنجان تاكيد و خاطرنشان كرد: امكانات صنعت چاپ در اين استان محدود بوده و تكنولوژي هاي مورد استفاده در چاپخانه ها قديمي و فرسوده شده است.
وي با بيان اينكه صنعت چاپ با وجود ارائه كارهاي چاپي قابل توجه در زنجان همچنان كم رونق و دچار غربت است، تاكيد كرد: بخش عمده اي از روزآمد نبودن صنعت چاپ در زنجان مربوط به همكاري نكردن مناسب بانك ها در ارائه تسهيلات براي خريد تجهيزات جديد در حوزه چاپ مي شود.
سلطاني با بيان اينكه عمده مسئوليت و تلاش براي بهبود وضعيت صنعت چاپ در استان بر عهده فعالان اين عرصه است، ابراز اميدواري كرد با كار جمعي و گروهي، همدلي و كمك دستگاه هاي دولتي و بانك ها بتوان بر مشكلات صنعت چاپ در زنجان فائق آمد.
مدير مسئول روزنامه صداي زنجان گفت: از دلايل ديگري كه صنعت چاپ در زنجان رونق قابل انتظار را ندارد، واقع شدن اين استان در نزديكي تهران و تبريز به عنوان دو قطب صنعت چاپ كشور است.
سلطاني اظهار كرد: با وجود گسترش فضاي مجازي، هنوز هم صنعت چاپ با زندگي روزمره مردم عجين است و نمي توان آن را از زندگي حذف كرد.
7312/3001
خبرنگار- حسن اكبري/ دبير-مينا افشاري