۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82236052
T T
۰ نفر
بازگشت ورزشكاران پارالمپيكي لرستاني در ميان استقبال مردم

خرم آباد - ايرنا - ورزشكاران پارالمپيكي لرستاني با استقبال مردم و مسئولان ظهر دوشنبه وارد اين استان شدند.

به گزارش ايرنا، اين مراسم كه روز دوشنبه در پارك دانشجو خرم آباد و در ميان استقبال پرشور مردم اين شهر از افتخار آفرينان لرستاني در مسابقات پارالمپيك رو 2016، وارد لرستان شدند.
محسن كاييدي، حامد اميري و مصطفي بهرامي در اين مراسم وارد شهرستان خرم آباد شدند پيش از اين نيز سجاد محمديان و فتحي گنجي با استقبال مردم و مسئولان به لرستان بازگشتند.
كاروان پارالمپيك كاروان شهداي منا، در اين دوره موفق به كسب24 مدال ( 8 طلا 9 نقره و 7 برنز ) شد و در رده بيستم جدول رده بندي مدال ها قرار گرفت.
تيم ايران امسال از نگاه تعداد مدال (24) عملكردي مانند المپيك لندن داشته امااز نگاه كيفيت مدال ( 8 طلا ريو در مقابل 10 مدال لندن ) عملكرد ضعيف تري داشته است.
از مجموع 8 نقره پارالمپيك 6 نفر ورزشكار و يك مربي و يك داور از لرستان عضو كاروان پارالمپيك كشورمان بودند كه سجاد محمديان و حامد اميري در پرتاب وزنه نشان نقره و محسن كائيدي در پرتاب نيزه گردن آويز برنز را براي كاروان شهداي منا را به ارمغان آوردند .
حضور 2 ورزشكار بانو از لرستان در كاروان پارالمپيك ريو براي نخستين بار ( سكينه كشوري در واليبال نشسته و معصومه خدابخشي در تيراندازي) از نكات برجسته براي ورزش استان در اين دوره از رقابتها بود. همچنين حضور جوان ترين ورزشكار كاروان كشورمان فتحي گنجي از لرستان كسب مقام چهارم در نخستين حضورش بسيار اميدوار كننده بود .
در مقايسه با پارالمپيك لندن ورزشكاران لرستان در برخي موارد همچون حضور 2 بانو ورزشكار ، 2 مربي تيم ملي و يك داور ار لرستان در كاروان پارالمپيك كشورمان حائز اهميت است.
در المپيك 2012 لندن محسن كائيدي 2 نشان طلا و نقره در پرتاب نيزه و وزنه و كامران شكري سالاري با مربيگري مصطفي بهرامي در پرتاب نيزه دوم و فرزاد سپهوند موفق به كسب مدال برنز در رشته پرتاب ديسك شد و حمزه ندري كه در رده پنجم رشته جودو قرار گرفت.
لازم به ذكر است مراسم استقبال در فرودگاه تهران راس ساعت 3 بامداد امروز با حضور وزير ورزش و جوانان و معاونان وزير و مدير كل ورزش و جوانان لرستان انجام شد.
خبرنگار - محمد ياراحمدي * دبير- هوشنگ بهرهي
3210/6001