۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱
کد خبر: 82237131
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد: خطبه غدیر بین مسلمانان مهجور مانده است

شهركرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد خطبه غدیر را بسیار ارزشمند و جامع دانست و در عین حال گفت: خطبه غدیر در بین مسلمانان مهجور مانده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نكونام روز سه شنبه در همایش غدیریون در مصلی امام خمینی (ره) شهركرد افزود: ما با واقعیت ها و حقایق این خطبه مانوس نیستیم و فقط جمله های خاص از آن در ذهن ماست.
وی گفت: این خطبه بسیار جهت دهنده و پرمحتواست كه قسمت عمده آن در باره توصیف خدای متعال است.
امام جمعه شهركرد به بلند كردن دست علی بن ابیطالب (ع) در روز غدیرخم توسط پیامبر اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: در آن زمان پیامبر اسلام حضرت علی (ع) و اولادش را معرفی می كند و این راهی است كه می فرماید بعد از آن امام عصر غایب می شوند و باید ادامه پیدا كند.
حجت الاسلام نكونام اظهار كرد: ادامه دهنده این راه هم جز با ولایت پذیر امكان پذیر نیست.
وی اظهار كرد: ولایت فقیه كه امروز در دست ما قرار گرفته، استمرار غدیر است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: امروز همه دشمنی ها بر سر ولایت فقیه است كه باید با بصیرت و مقاومت در مقابل دشمنان كه به دنبال تخریب اسلام ناب هستند، ایستاد.
حجت الاسلام نكونام گفت: امروز داعش و گروه های تروریستی و اربابان آنها و آمریكا تمام توان خود را به كار گرفته اند تا همه این ها را به جان جهان اسلام بیندارند.
وی به ملبس شدن تعداد 12 نفر از طلاب استان اشاره كرد و گفت: امروز طلاب حوزه های علمیه استان برای ادامه راه غدیر و ولایت فقیه ملبس می شوند.
همزمان با روز عید سعید غدیر خم آیین عمامه ‌گذاری 12 نفر از طلاب در استان با قرائت زیارت امیرالمومنین(ع)، شعرخوانی شعرایی كه در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی كرده‌اند، قرائت عقد اخوت پیامبر اكرم (ص) و حضرت امام علی (ع) برگزار شد.
همچنین در روز عید غدیر خم، جشن های ویژه این روز در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری از جمله جشن و شادی و بازسازی خطبه غدیر، برپایی خیمه ‌های معرفت، ایستگاه‌ های صلواتی در مجاورت امامزادگان و برگزاری مراسم اخوت و برادری، برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبركه و موقوفه ها، همایش بانوان ولایی در بقاع متبركه استان و برپایی جشن ازدواج 14 زوج نیازمند شهرستان لردگان برگزار شد.
18 ذی الحجه سال دهم هجری كه آخرین سال زندگانی پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، آن حضرت (ص) در بازگشت از حجه الوداع و در محلی به نام غدیرخم، در جمع مسلمانان شركت كننده در مراسم حج به دستور الهی، امام علی (ع) را به عنوان اولین امام و جانشین بعد از خود معرفی فرمودند.
خبرنگار : سمیه پناهنده /انتشار دهنده: جهانبخش صفری دهكردی
7360/6021
۰ نفر