۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82237465
T T
۰ نفر

آمریكا به كره جنوبی بمب افكن اتمی اعزام می كند

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82237465
آمریكا به كره جنوبی بمب افكن اتمی اعزام می كند

پكن ـ‌ایرنا ـ آمریكا قصد دارد بمب افكن های اتمی خود را به رغم تهدیدهای كره شمالی به كره جنوبی اعزام كند .

به گزارش ایرنا، ‌این بخشی از برنامه واشنگتن برای تحت فشار قراردادن پیونگ یانگ پس از آن است كه این كشور یك آزمایش اتمی دیگر انجام داد.
كره جنوبی از اعزام این هواپیماها استقبال كرده است و همزمان دو كشور قصد دارند همكاری ها میان نیروهای هوایی را برای مقابله با كره شمالی در صورت درگیری در منطقه افزایش دهند.
گزارش ها حاكی است كه دو فروند بمب افكن بی 52 آمریكا كه دارای قابلیت های اتمی هسته ای هستند این هفته وارد كره جنوبی خواهند شد.
پیشتر نیز آمریكا چند فروند بمب افكن مدل لانسر خود را به كره جنوبی اعزام كرده بود و آنها درمنطقه ای بین 80 تا 120 كیلومتری از مرز كره شمالی به پرواز درامدند.
قرار است این بمب افكن ها بزودی وارد پایگاه هوایی اوسان در كره جنوبی شوند كه در فاصله 70 كیلومتری جنوب پایتخت قرار دارد.
با این وصف خبرگزاری یونهاپ از كره جنوبی گزارش كرده است كه آمریكا حاضر نشده است زمان دقیق اعزام هواپیماها و برنامه عملیاتی بمب افكن های اتمی خود را افشا كند.
كره شمالی روز نهم سپتامبر پنجمین و پرقدرت ترین آزمایش اتمی خود را انجام داد و تنها چهار روز پس از آن بمب افكن های آمریكا به همراه جنگنده های اف 15 و اف 16 كره جنوبی به پرواز درامدند.
بمب افكن های آمریكا می تواند با موشك های اتمی و بمب های خوشه ای مجهز شود كه قابلیت انهدام تاسیسات زیرزمینی كره شمالی را دارد.
این كشور تاكید كرده است كه به دلیل افزایش تهدیدهای كره شمالی و پرتاب های موشكی بالستیك و آزمایش های اتمی تمام توان خود را در كنار كره جنوبی برای مهار پیونگ یانگ به كار خواهد گرفت.
آساق ** 231**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان